خبر فوری

حمیدرضا محسنی پور: درخت «کهور» نماد ژئوپارک قشم شد

هرمزبان:سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم گفت: برای انتخاب درخت مناسب به منظور کشت درجزیره قشم، در نهایت از میان درخت های پیشنهادی، کهور بالاترین امتیاز را کسب کرده و به عنوان سمبل ژئوپارک دراین جزیره انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حمیدرضا محسنی پور بیان داشت: برای افزایش کشت درختان بخصوص گونه کهور نیاز است جامعه محلی و مردم هر منطقه درخصوص توسعه آن از طریق کشت و مراقبت از آنان، سهم خود را در حفظ منابع طبیعی ایفا کنند.

وی کهور را درختی مقاوم در مقابل خشکی و شوری آب توصیف کرد و افزود: پراکندگی این درخت از مهمترین ویژگی های درخت های بومی جنوب ایران است که نقش مهمی در نظام زیست محیطی بازی می کند.

سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم، عمر این درخت را ۴۰۰ سال عنوان و اضافه کرد: درخت کهور، بیشترین سایه را در شرایط اقلیمی گرمسیری دارد و امیدواریم از اقشار مختلف جامعه نسبت به افزایش سطح پوشش جزیره از این درختان سازگار، کمک بگیریم.

محسن پور بیان داشت: این درخت با تثبیت خاک، فراهم کردن علیق (خوراک ستوران) برای دام، تهیه چوب و هیزم، کاربرد درمانی وغیره جزو «درختان کریمه» به حساب می آید که بومی مناطق خشک غرب و جنوب آسیا، برای نمونه شبه جزیره عربستان، ایران، پاکستان و هند است.

درخت کهور جزو درختان متوسط قامت دسته بندی می شود و می‌تواند تا ۲۰ متر نیز رشد کند. شاخه های نازک این درخت را خارهای مخروطی و برگ های سبز روشن پوشانده است. برگچه های این درخت سبز تیره با سایه روشن نازک هستند. کهور می تواند با رشد و نمو به سرعت بیشه ای از درختان بزرگ و کوچک را درست کند. این درخت جزو درختان همیشه بهار محسوب می شود./خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید