خبر فوری

فیلتر تلگرام جوانان آتش به اختیار در جنگ نرم را خلع سلاح کرد

فیلتر تلگرام جوانان آتش به اختیار در جنگ نرم را خلع سلاح کردبه گزارش هرمزبان به نقل از ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 28 دی ماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) به بیان ویژگی های اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت در عمر کوتاه، اما پربرکت ایشان پرداخت و گفت: وجود بی بدیل حضرت زهرا(س) نه تنها برای زنان جامعه، بلکه در راه دفاع از ولایت و ایستادگی بر سر آرمان های اسلام برای مردان به خصوص سیاسیون هم الگو و اسوه ای شایسته است.

وی با بیان اینکه در آستانه ایام الله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، به دستاوردهای مهم انقلاب در چهار دهه گذشته اشاره کرد و افزود: علیرغم تهدیدها، تحریم ها، فشارها و حتی جنگ های مستقیم و غیرمستقیم سرعت حرکت انقلاب در مسیر تعالی و پیشرفت به ویژه توسعه فناوری و تکنولوژی به حدی بوده است که بدون هیچ حمایتی حتی به دانش فضایی هم دست پیدا کرده ایم.

امام جمعه اسالم در ادامه کارکردهای مثبت فضای مجازی را برشمرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان فضای مجازی را ابزاری برای مقابله با دشمنان می دانند؛ این در حالی است که فیلترینگ و محدود کردن فضای مجازی موجب خروج دسته جمعی بسیاری از نیروهای ارزشی و انقلابی از پیام رسانی همچون تلگرام و حضور افسار گسیخته دشمنان در این میدان شده است.

باقری با بیان اینکه فیلتر کردن تلگرام جوانان آتش به اختیار در جنگ نرم را خلع سلاح کرد، یادآور شد: از متولیان امر می خواهیم نسبت به رفع فیلتر تلگرام اقدام کنند تا جوانان انقلابی با همین تلگرام به دشمنان تودهنی بزنند.

وی با بیان اینکه فیلترینگ تلگرام در زمان کنونی به مثابه تسلیم شدن و پاک کردن صورت مسئله است، خاطرنشان کرد: یقینا فیلتر کردن راه حل مشکل نیست و کشوری که می تواند موشک های دوربرد و ماهواره بسازد حتما می تواند فضای مجازی را کنترل کند. متاسفانه در حالی مردم را از استفاده از برخی امکانات فضای مجازی محروم می کنیم که بسیاری از مسئولان خودشان از این فضا جهت بیان نقطه نظرات خود استفاده می کنند و لذا به جای فیلتر کردن باید فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی را یاد دهیم.

این کارشناس دینی عنوان کرد: دولت و متولیان امر فضای مجازی دستشان را از دکمه فیلترینگ بردارند، زیرا با فیلتر کردن تلگرام برای دسترسی به این پیام‌رسان همه به فیلترشکن روی آورده‌اند و نه تنها از تلگرام دست نکشیده اند، بلکه دریچه ای نامحدود به فضای مجازی به رویشان باز شده که مفاسد بیشتری در پس آن قرار دارد و سلامت اخلاقی جوانان و جامعه را به شدت تهدید می کند.

وی ضعف پیام رسان های داخلی را یکی دیگر از عوامل اقبال مردم به فیلترشکن و دور زدن فیلترها دانست و خاطرنشان کرد: وقتی نتوانسته ایم جایگزین و رقیبی همپای تلگرام ایجاد کنیم، نباید آن را فیلتر می کردیم، زیرا با این کار اعتماد مردم از رسانه های داخلی سلب و متوجه رسانه های خارجی شد. پس از گذشت یکسال از فیلترینگ تلگرام، آمارها حکایت از عدم اقبال مردم به پیام رسان های داخلی و هجوم به سمت فیلترشکن ها و نرم افزارهای مشابه تلگرام دارد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید