خبر فوری

جعل عضویت در اتاق بازرگانی مازندران

سید مجتبی رضوی در دفتر ایسنا، بخش خصوصی را دارای تشکل‌ها و جایگاه‌های خاص و تعریف شده دانست و به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در بین تشکل‌های بخش خصوصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تعریف قانون‌مندتر و مجزایی دارد که می‌تواند در تمامی ارکان حکومتی حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی یک نهاد، خصوصی مورد تایید حاکمیت است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی طبق تعریف قانونی نقش تعیین کننده‌ای در جلسات شورای برنامه ریزی، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ارتباط با نمایندگان مجلس دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران، تشکل های دیگری همچون خانه صنعت معدن تجارت را دارای وجاهت قانونی و جایگاه تعیین شده دانست و تاکید کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت ساختار کارشناسی شده‌تر و در سطح اول تولید قرار دارد و بخش قابل توجهی از فضای کسب و کار را مدیریت می‌کند اما همه این موارد نقض کننده جایگاه قابل قبول و قابل توجه اتاق بازرگانی نیست.

رضوی، اتاق بازرگانی را دارای بودجه تعریف شده دانست که موجب جذابیت آن نسبت به دیگر تشکل های اقتصادی شده است، بیان کرد: بخش خصوصی استان معتقد است اتاق بازرگانی مازندران به عنوان یک نهاد تاثیرگذار دوره ۴ ساله‌ خوبی را سپری نکرده و دچار یک رخوت شده است.

* فضای انتخاباتی اتاق بازرگانی مازندران ناسالم است!

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: نمی گوییم که دوره های قبل بازدهی بالایی داشته اما این دوره در انجام تمام وظایف، برنامه ها و رویکردها از دوره های قبل ضعیف تر بوده است.

نماینده بخش خصوصی استان با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد: تمامی ارکان های نظارتی استان نیز می‌توانند به طور قاطع اعلام کنند که در دوره‌های قبل فضای سالم انتخاب انتخاباتی در اتاق وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه حواشی انتخاباتی دوره قبل تا نیمه شب روز برگزاری انتخابات وجود داشت، اظهار کرد: نتیجه آن حواشی بازده بسیار پایین امروز اتاق بازرگانی مازندران است که فرصت ۴ ساله حضور قدرتمند بخش خصوصی را هدر داد.

از دست دادن فرصت طلایی 4 ساله بخش خصوصی!

رضوی با بیان اینکه بخش خصوصی یک فرصت طلایی چهار ساله از دست داد، تاکید کرد: هر چند مشکلات امروز به دلیل عدم برخورد مسئولانه بخش خصوصی و ارگان‌های نظارتی در دوره انتخابات قبل اتاق بازرگانی بود.

وی، انتخابات اتاق بازرگانی را موضوع مهمی برشمرد و تأکید کرد: افرادی در اتاق بازرگانی انتخاب می شوند که می توانند در اقتصاد منطقه تاثیرگذار باشند و جا داشت که بخش خصوصی مسئولانه‌تر برخورد می کرد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تجربه دوره قبل موجب شد تا این دوره حساس تر نسبت به انتخابات اتاق بازرگانی مازندران برخورد کنیم، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی مازندران در انتخاب هیئت نظارت بر انتخابات آتی کاملا مهندسی شده ورود پیدا کرده و جا پای هیئت نظارت دوره قبل گذاشته است.

رضوی با اشاره به اینکه هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی مازندران همان مسیر گذشته را برای انتخابات در پیش گرفته است، اظهار کرد: این زنگ خطری بود که بخش خصوصی، احساس و آن را به تمام دستگاه‌های نظارتی اعلام کرد که راه گذشته نباید تکرار شود.

این فعال صنعتی به نامه تشکل‌های بخش خصوصی استان به شافعی رئیس اتاق ایران برای ورود به انتخابات اتاق بازرگانی مازندران اشاره کرد و گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با ۸ انجمن شناسنامه‌دار و اعضای بیشمارش انجمن کارفرمایان استان و شهرک های صنعتی ساری و آمل در نامه‌ای به شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار ورود به انتخابات آتی اتاق بازرگانی مازندران شدند.

وی با بیان اینکه در نامه ارسال شده به شافعی رئیس اتاق ایران تاکید بر نظارت بر انتخابات اتاق مازندران شده است، اظهار کرد: در این نامه ۱۰۰ درصد فعالان صنعتی، معدنی و تجاری استان حضور دارند و پای نامه را امضا کرده‌اند اگر رفراندوم در اعضای تشکل ها و انجمن های زیرمجموعه خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران انجام دهیم قطعاً همگی صنایع استان با نظر ما موافق هستند.

رضوی با تاکید بر فضای نا سالم انتخاباتی اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد: هر فردی که دلسوز استان است باید برای پاکسازی این فضای نامناسب  وارد شود و وقتی هیئت نظارت بر انتخابات اتاق از افرادی تشکیل شده که به هیچ وجه مورد تایید بخش خصوصی نیست نشان دهنده مهندسی از قبل تعیین شده برای نظارت بر انتخابات است.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی باید از سمت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی معرفی شوند، اظهار کرد: در این دوره سازمان صنعت، معدن و تجارت فردی را برای حضور در هیئت نظارت انتخابات اتاق مازندران معرفی نکرده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه سخنانش افزود: رئیس اتاق بازرگانی مازندران چهار اسم برای هیئت نظارت معرفی کرده که به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، هیئت نظارت پنج نفره می‌شوند، در جلسه اول ریاست این هیئت را به رئیس سازمان صمت دادند اما بعدا پشیمان شده و فرد دیگری را به ریاست هیئت نظارت بر انتخابات اتاق گماردند.

 وی به اعضای هیئت نظارت بر انتخابات اتاق اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی معتقد است افرادی که برای این هیئت نظارت انتخاب شده اند نمی‌توانند ممیزی خوبی برای انتخابات آتی اتاق بازرگانی مازندران باشند. یکی از افراد هیئت نظارت فروشنده لاستیک است، فرد دیگر فروشنده فرش و دیگری نیز دارای پرونده در دستگاه‌های نظارتی است آیا این افراد می‌توانند نماینده بخش خصوصی در انتخابات پارلمان بخش خصوصی استان باشند؟

وی با بیان اینکه وقتی این موارد را کنار هم قرار می دهیم باید متوجه شویم دست هایی پشت پرده قرار دارد و موضوع به همین سادگی نیست، تصریح کرد: کسانی معترض به این روند هستند که اتاق ایران خواهان شرکت آنها در انتخابات آتی اتاق مازندران است اگر قرار است برای بخش خصوصی تصمیم‌گیری شود به نمایندگی از بخش خصوصی استان می گوییم که اساس کار انتخابات اتاق مازندران اشتباه است.

رضوی به کارت های جعلی در اتاق بازرگانی مازندران نیز اشاره کرد و گفت: کارت بازرگانی و کارت عضویت نقض بزرگ اتاق بازرگانی سراسر کشور است که موجب بروز چنین مشکلاتی شده است.

* صدور کارت های جعلی در اتاق بازرگانی مازندران

این تولیدکننده صنعتی در ادامه به صدور کارت های عضویت در اتاق بازرگانی مازندران اشاره کرد و گفت: کسانی که نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند در عوض می توانند در سامانه اتاق بازرگانی ثبت نام کرده و کارت عضویت دریافت کنند که نقش آن نیز فقط در زمان انتخابات است و فایده دیگری هم ندارد.

ریس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه کارت‌های عضویت اتاق بازرگانی نیازی به استعلام های قانونی ندارد، اظهار کرد: هر فردی می‌تواند این کارت ها را داشته باشد کسانی که نمی توانستند کارت بازرگانی داشته باشند کارت‌های خود را به کارت عضویت تغییر دادند. 

رضوی، تعداد کارت های عضویت جعلی اتاق مازندران را بین ۲۰۰ تا ۳۷۰ کارت عضویت دانست و تاکید کرد: افرادی که در دوره قبل وارد اتاق شدند از ۳۵۰ تا ۴۰۰ رای داشتند به همین خاطر این مقدار کارت عضویت جعلی در آینده انتخابات اتاق بازرگانی تاثیرگذار است.

وی، وجود کارت های عضویت جعلی را موجب ترغیب ۹۰۰ نفر از اعضای واقعی دارنده کارت های بازرگانی برای حضور در انتخابات آتی دانست و اظهار کرد: وقتی انتخابات رویه واقعی خود را نگرفته و به انحراف کشیده می‌شود، نمایندگان واقعی بخش خصوصی که می‌توانند در اقتصاد استان تحول ایجاد کنند برای حضور در این انتخابات دچار تشکیک می شوند.

رضوی در پاسخ به این پرسش که آیا این موارد را به مدیران اتاق بازرگانی مازندران گوشزد کرده اید؟ بیان کرد: از قبل بارها این موضوع را به صورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام کردیم اما مدیران اتاق بازرگانی نتنها توجهی ندارند بلکه به این موارد تمکین هم نمی کنند.

 وی با بیان اینکه اگر این امور اصلاح نشود فرصت حضور افراد شایسته در اتاق از بین می‌رود، بیان کرد: من نمی‌گویم که انتخابات اتاق تحریم می‌شود اما بدیهی است که اگر مشکلات واضحی که وجود دارد اصلاح نشود نتیجه آن عدم رغبت بخش خصوصی واقعی برای حضور در انتخابات اتاق مازندران است.

* بیان اینکه متولی صادرات دولت است حرف اشتباهی است!

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در بخش دیگری از سخنانش در انتقاد از عملکرد صادراتی اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد: برقراری روابط تجاری جداگانه اتاق بازرگانی با دیگر کشورها یکی از مزیت های فوق العاده آن دانست و اینکه گفته می‌شود متولی صادرات دولت است و ربطی به اتاق بازرگانی ندارد حرف نادرست و اشتباهی است.

 وی در ادامه افزود: اتاق به عنوان نماینده بخش خصوصی اختیارات قانونی دارد که بتواند با وزرای اقتصاد کشورهای مختلف اروپا نشست و برخاست داشته و تفاهم‌نامه امضا کند. اگر بلد باشیم که ارتباط تجاری برقرار بکنیم کشور ها اصلا توجهی به تحریم ندارند چون دنیا به دنبال تجارت و پول درآوردن است. الان زمان کنار رفتن دولت و ورود بخش خصوصی در عرصه تجارت است. اتاق بازرگانی مازندران تنها کاری که باید برای صنایع کوچک بکند کمک به بازاریابی در دیگر کشورها است.

 وی با بیان اینکه در خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران ۵۰ واحد صنعتی داریم که کالای قابل صادرات دارند، اظهار کرد: بخش خصوصی واقعی به این موضوع که چه کالایی را به چه کشوری بفرستد و ارزآوری داشته باشد کاملا آگاه است.

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، نامه اخیر تشکل های صنعتی، معدن و تجاری استان به شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران برای ورود به انتخابات اتاق بازرگانی مازندران و نشر گسترده آن در رسانه ها که ابتدای امر از خبرگزاری ایسنای مازندران آغاز شد، موجب شد تا رئیس خانه صنعت، معدن و تجارن مازندران به نمایندگی از امضا کنندگان این نامه در دفتر خبرگزاری ایسنا مازندران حضور یافته و در این باره توضیحات کاملی را بیان کند.

انتهای پیام

دبیر: شیما عباس زاده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید