خبر فوری

افزایش 18 درصدی مأموریتهای اورژانس 115 هرمزگان

 به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر حسین پور گفت: طی مدت یاد شده، 31 هزار و 58 مأموریت، توسط اورژانس 115 انجام شده است؛ که از این تعداد، 63 و 25 صدم درصد از مأموریتهای انجام شده در حوزه شهر، 35 و 55 صدم درصد در محدوده جاده های خارج از شهر و یک ممیز 2 دهم درصد انتقال بین مراکز درمانی بوده است.

وی افزود: حوادث ترافیکی 29 و 26 صدم درصد از کل مأموریتهای انجام شده توسط اورژانس را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از رشد مثبت 8 درصدی برخوردار بوده است و 70 ممیز 74 صدم درصد را ماموریت های غیر مرتبط با حوادث ترافیکی، شامل بیماریها، حوادث شغلی، ترومای غیر ترافیکی، فشار خون بالا، قلبی، زنان را به خود اختصاص داده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی هرمزگان ابراز کرد: 66 و نیم درصد از کل مصدومین امدادرسانی شده توسط اورژانس، مذکر و 33 و نیم درصد مونث بوده اند؛ در این بین گروه سنی 30 تا 39 سال، بیشترین تعداد بیمار و مصدوم را به خود اختصاص می دهد، و 20 ممیز 6 دهم درصد از کل مصدومین را شامل می شود. بعد از حوادث ترافیکی، حوادث و تروماهای غیر ترافیکی (18 ممیز 27درصد)، بیماریهای قلبی (12 ممیز 2 دهم درصد) و بیمارهای تنفسی با فراوانی 7 ممیز 79 صدم درصد جزو بیشترین مواردی بوده که توسط اورژانس 115 استان امدادرسانی شده است.

حسین پور در ادامه افزود: به رغم افزایش 8 درصدی در تعداد ماموریت های مرتبط با حمل و نقل، میزان فوت مصدومین ترافیکی3 ممیز 4 دهم درصد کاهش داشته است. عابرین پیاده 8/8 درصد از کل مصدومین ترافیکی را شامل می شوند. سرنشینان و راکبین موتورسیکلت با بیشترین فراوانی، 39 ممیز 5 دهم درصد از مصدومین ترافیکی را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: 60 ممیز 35 صدم درصد از کل مصدومین و بیمارانی که توسط اورژانس 115 استان بررسی شده اند، به مراکز درمانی منتقل شده و25 ممیز 8 صدم درصد خدمات سرپایی در محل فوریت دریافت نموده­اند.

دکتر حسین پور ضمن اشاره به آمادگی شبانه روزی اورژانس استان، در تمام ایام سال گفت: طی 9 ماهه سال جاری 199 بیمار از جزیره هرمز (افزایش 36 ممیز 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل) و 158 بیمار از جزیره قشم، توسط آمبولانس دریایی، برای ادامه درمان به بندرعباس اعزام شدند.

 

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید