خبر فوری

دژگانی؛ محقق و نویسنده هرمزگانی درگذشت

‌به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا،‌‌ دژگانی که علاقه وافری به کتاب‌خوانی و نوشتن داشت، قریب بر 10 کتاب را به رشته تحریر آورده بود.

کتاب‌های «داستان‌های حقیقی و صدسال قبل استان هرمزگان»، «زندگی‌نامه شاعران و مشاهیر هرمزگان»، «چیستان در جنوب»، «قشم نگینی بر خلیج‌فارس» و «جن‌زدگان جنوب ایران» از جمله آثار وی به شمار می‌روند.

همچنین «آنچه بر ما گذشت»، «بندر خمیر بهشت گمشده»، «زنان پیام‌آور عاشورا از آغاز تاکنون» و «باورهای سینه‌به‌سینه در هرمزگان» از دیگر آثار منتشر شده وی هستند.

کتاب‌های «تأسیس قشم از زمان ساسانیان» با موضوع تاریخ قشم و «سفیر عشق قشم سردار شهید غلام شاه ذاکری» با موضوع معرفی 16 شهید شهرستان قشم از جمله آثار اوست.

مرحوم دژگانی در 22 آبان 1315 آمد و کتاب‌های وی در معرفی آداب، سنن و تاریخ غنی استان هرمزگان به ویژه قشم نقش به سزایی را داشتند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید