خبر فوری

داوری به ادامه حضورم در تیم ملی والیبال مُهر تایید زد/ به جوانگرایی اهمیت زیادی می‌دهم/ باید پاسخگوی انتظارات مردم ایران باشیم

به گزارش هرمزبان به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا، صبح امروز نشست خبری ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اصحاب رسانه برگزار شد.

وی در ابتدا گفت: من با آقای داوری قراردادم را تمدید نکردم و همین طور که می دانید قرارداد من با آقای ضیایی یک پیوست داشت. پیوستی که با آقای ضیایی داشتیم را با آقای داوری نهایی کردیم. آقای ضیایی می توانست اگر از من راضی نبود قرارداد من را فسخ کند. اولین سوال من از آقای داوری این بود که آیا دوست دارد که با من کار کند. دوست ندارم در جایی کار کنم که من را نخواهند. آقای داوری از من پشتیبانی کردند و ایشان گفتند که دوست داریم که کار را با شما ادامه بدهیم.

ایگور ادامه داد: آقای ضیایی هیچگاه نگفتند که دوست ندارند با من همکاری کنند. سال آینده برای ما خیلی سخت است. هدف اصلی ما این است که در المپیک نتایج خوبی به دست آوریم. تقویم مسابقات خیلی فشرده است. تیم ملی خیلی برنامه فشرده ای دارد و باید در بازی های مقدماتی المپیک بازی کنیم و بازی های آسیایی و جام جهانی را در ژاپن را داریم. خیلی مسابقات وجود دارد و به اندازه کافی وقت برای آماده سازی وجود ندارد. بازیکنان زیادی هستند که وقت کمی برای سنجش و آماده سازی آنها داریم. برای بازی های دوستانه نیز وقت زیادی نداریم و سعی می کنیم که قبل از شروع بازی ها یک بازی دوستانه قوی با یک تیم خوب داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سعی کردم بیشتر از بازیکنان جوان استفاده کنم ولی برای مسابقات مهم نمی توانیم زیاد جوانگرایی کنیم چون این مسابقات اهمیت زیادی برای ما دارد. یکی از مشکلات اساسی ما این است که چطور می توانیم از جوانان در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم. هدف اصلی ما بازی های مقدماتی المپیک است.

کولاکوویچ افزود: من هیچ مشکلی با کادر فنی نداشتم. ما از روز اول تا روز آخر مثل یک تیم باهم کار کردیم و خیلی افتخار می کنم که با این کادر فنی کار کردم. قبلا هم گفتم از اینکه رتبه سیزدهم را به دست آوردم راضی نیستم ولی از روز اول با قدرت کار کردم و هیچگونه کم کاری نکردم. اینجا هم می گویم که در نتایج کسب شده هیچگونه تقصیری نداشتم.

ایگور خاطرنشان کرد:  به مردم ایران بسیار احترام می گذارم و به نظر من قدرت واقعی والیبال ایران همین مردم هستند‌. یک چیز طبیعی است که توقعات بالا رفته باشد چون بالاخره هواداران این رشته را دوست دارند. تنها قولی که می توانم بدهم این است که من و کادر فنی همه سعی و تلاش خودمان را می کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم. از رتبه ای که در جام جهانی به دست آوردیم راضی نیستم ولی باید به حاشیه ها نیز توجه داشته باشیم. دوست ندارم از خودم تعریف کنم و اگر در مقطعی نیز موفق بودیم کار تیم بوده و تنها مربوط به من نیست.

او گفت: یکی از نتایج خوب ما در مسابقات جام قاره ها بود که عنوان سومی را به دست آوردیم و در تاریخ والیبال ایران این اولین مدالی بود که در این سطح به دست آمد. وقتی درخصوص آقای خوشخبر صحبت می شود این را می گویم که احترام خاصی برای ایشان قائل هستم و باعث افتخار بود که با ایشان کار کردم. اسم خوشخبر در همه دنیا شناخته شده است و می تواند به تیم کمک کند. من با آقای داوری درباره خوشخبر‌ صحبت کردم و یکی از خواسته های من این است که دوباره ایشان با ما کار کند. آقای داوری جرات کاری خوبی دارد و مطمئن هستم که تصمیمات خوبی خواهد گرفت.

ایگور ادامه داد: وقتی برای اولین بار به ایران آمدم فدراسیون از من خواست که جوانگرایی انجام دهم. این جوانگرایی تیم ما مقداری آرام انجام شده است. من این نسل نوجوان که طلای جهانی را به دست آوردند می خواهم که از آنها استفاده کنم. تمام مدت از جوانان استفاده می کنم و معتقد هستم که با استفاده از جوانان می توانیم به نتایج خوب دست پیدا کنیم. ما در مسابقات جهانی قبل از سه بازیکن جوان استفاده کردیم و در حال حاضر افراد زیاد دیگری نیز وجود دارند که می توانیم از آنها استفاده کنیم ولی به دنبال یک راه حل هستیم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که صبر بازیکنان جوان و نوجوان باید زیاد باشد. ما نمی خواهیم از پیشرفت جوانان جلوگیری کنیم. ایران نسل بسیار خوبی دارد و باید این عزیزان ساپورت شوند و وقتی تیم ترکیبی از بزرگسالان و جوانان باشد می توانیم نتایج خوبی به دست آوریم.

وی اظهار کرد: بدهی که فدراسیون به من داشت هیچ ربطی به نیامدن من به ایران نبود و منتظر بودم که صحبتی از سمت آقای ضیایی شود و به من بگویند که به ایران بازگردم. من همیشه حرفه ای کار کردم و معتقدم که فدراسیون نیز در قبال طلب من حرفه ای برخورد خواهد کرد. سال اول که در ایران‌حضور داشتم من بعد از مسابقات ژاپن به صربستان‌ بازگشتم و امسال نیز همین اتفاق افتاد و از بلغارستان به صربستان بازگشتم و منتظر بودم که از سوی فدراسیون با من تماس گرفته شود‌. من می دانستم که خوشخبر با فدراسیون مشکل دارد ولی خیلی از حرف ها را به من نمی زدند.

 

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *