خبر فوری

اعتبارات سال ۹۷ تفاوتی فاحش با ۲ سال گذشته دارد/ سرانه فضای آموزشی پس از انقلاب حدود ۴ متر رشد داشته است

تهیه سند توسعه چهار استان محروم کشور/ رشد حدود ۴ متری سرانه آموزشی بعد از انقلابرخشانی مهر گفت: سرانه فضای آموزشی از ۱/۵ مترمربع پیش از انقلاب به رقم ۵/۲ متر مربع رسیده است.

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اظهار کرد: سرانه فضای کالبدی آموزشی سیستان و بلوچستان ۳/۳ کتر، در کرمان ۴/۹۳،هرمزگان ۵/۶ متر است و متوسط سرانه ۵/۲ متر برآورد شد اما موضوعی که شرایط را بغرنج می کند پراکندگی فضاها در سطح استان هاست.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان ۱۷ منطقه از ۳۲ منطقه زیر خط میانگین استان هستند، در آذربایجان غربی هفت منطقه از ۲۳ منطقه، در کرمان ۱۳ منطقه از ۳۱ منطقه و در استان هرمزگان ۶ منطقه از ۲۸ منطقه آموزشی زیر خط میانگین هستند.

رخشانی مهر با بیان اینکه در اعتبارات توزیع شده در سال ۹۷ تفاوت فاحشی نسبت به اعداد سال های ۹۵ و ۹۶ دارد تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی اعتبارات امسال به ۱۱۵ میلیارد تومان، در هرمزگان اعتبارات از ۸ میلیارد به ۶۵ میلیاردتومان رسید و علاوه بر همکاری با سایر نهادها در مهر ۹۷ بیش از ۷۰ مدرسه خیر ساز بودند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: در نوسازی مدارس قرار بر این شد سند توسعه چهار استان آماده شود که سند استان های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و کرمان هم آماده است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم گفت: اعداد و ارقام دقیق است و سرانه فضای آموزشی از ۱/۵ مترمربع قبل از انقلاب به رقم ۵/۲ متر مربع رسیده است.

در حال تکمیل…

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید