خبر فوری

کرمان| سوخت خودروهای سنگین براساس پیمایش آنها سهمیه‌بندی می‌شود

– اخبار استانها –

ابراهیم شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در وضعیت نا به سامان قیمت دلار افتاد موجب افزایش میزان قاچاق سوخت شد اظهار داشت: قاچاق سوخت سود بسیار بالایی دارد چرا که سوخت در کشور ما با یارانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت سوخت در کشورهای همسایه ما بسیار بالاتر از کشور از ماست گفت: برای مثال هر بشکه نفت گازی که در کشور ما حدود 60 تا 65 هزار تومان است در لب مرز چیزی در حدود یک میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کرمان| قاچاق سوخت عامل اصلی تصادفات محورهای رودبارجنوب استرئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: تغییر نرخ ارز باعث افزایش قاچاق سوخت در کشور شدقاچاق سوخت در جنوب و شرق کرمان تشدید شده است

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه تعدادی از کسانی که تا گذشته به دنبال قاچاق مواد مخدر بودند امروز این کار را رها کرده و به سمت قاچاق سوخت آمده‌اند افزود: چیزی در حدود هزار و 200 کیلومتر مرز شرقی کشور ماست که امکان کنترل تمامی این مرز توسط نیروهای ما وجود ندارد و در نقاطی امکان عبور غیرقانونی و قاچاق وجود دارد.

وی با بیان اینکه قاچاق سوخت به یک معضل در کشور ما تبدیل شده است عنوان کرد: خوشبختانه این معضل با تدابیری که اندیشیده شده در حال مهار و کنترل شدن است.

شهریاری با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته در یکی از شهرستان‌های ما مصرف سوخت به یک باره تا 120 هزار لیتر در ماه افزایش پیدا کرد گفت: با پیگیری و کارکارشناسی در این رابطه مشخص شد که مشکل اساسی در وجود کارت‌های سوخت آزاد در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه با کار جهادی فرماندار این شهرستان و با جمع شدن کارت‌های سوخت آزاد به یک باره مصرف سوخت به وضعیت عادی خود در حدود 50 هزار لیتر برگشت افزود: دلیل این افزایش یک باره قاچاق سوخت افزایش قیمت بنزین در کشورهای همسایه تا 5 هزار تومان بود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه فعال نبودن دوربین‌های مداربسته در داخل پمپ بنزین‌ها یکی از معضلاتی بود که با آن روبه‌رو بودیم و خوشبختانه برطرف شد بیان کرد: اگر بعد از این تخلفی در پمپ بنزین‌ها انجام شود در مرحله اول پلمب و در صورت تکرار تخلفات تا سلب مجوز و واگذاری به شخص دیگر پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه براساس رصد و پایش ما تا به امروز سهمیه‌بندی سوخت خوردروهای سبک و سنگین در قاچاق سوخت تاثیر زیادی دارد افزود: قطعا اگر شرکت نفت و ماموران پمپ‌های ما نظارت دقیقی بر این مسئله داشته باشند جلوی قاچاق سوخت گرفته می‌شود.

شهریاری با اشاره به وجود خودروهای سنگینی که جاساز حمل سوخت دارند گفت: سهمیه سوخت گازوئیل خودروهای سنگین براساس پیمایش به آنها تعلق می‌گیرد تا از این طریق امکان فروش سهمیه سوخت این خودروها به دیگران به حداقل رسیده و از این کار جلوگیری شود.     

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید