خبر فوری

حمیدرضا مومنی: رسانه ها نقش کلیدی در مدیریت دوران پساتحریم ایفا می کنند

هرمزبان:مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رسانه های کشور نقش کلیدی و حساسی در مدیریت دوران پساتحریم ایفا می کنند و باید به عنوان بازوان مسئولان یاریگر بخش های تولید، صنعت، تجارت و سرمایه گذاری باشند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حمیدرضا مومنی روز شنبه در سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا و روز خبرنگار، در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان قشم، با بیان اینکه هم اینک کشورمان در دوران گذار از مرحله پساتحریم قرار دارد، افزود: این دوران حداکثر چهار ماه به طول می انجامد و باید در این فرصت کوتاه خود را برای شرایط جدید حضور در بازارهای جهانی آماده کنیم.
وی تاکید کرد: به طور قطع اگر دوران پساتحریم را به درستی مدیریت نکنیم شرایط و مشکلات کشور به گونه ای رقم می خورد که جبران آن مستلزم صرف زمان و هزینه های زیادی خواهد بود.
مومنی تاکید کرد: به همین دلیل رسانه ها در این برحه حساس تاریخی نقش حساسی ایفا می کنند و می توانند به عنوان بازوی توانمند مسوولان راهگشای حل مسایل و بسترساز بهبود شرایط اقتصادی کشور باشند.
وی اضافه کرد: در این حوزه نقش رسانه ها در مناطق آزاد کشور بسیار تاثیرگذارتر و حساس تر است چراکه جذب و خروج سرمایه گذار به این مناطق با سهولت بیشتری امکان پذیر است.
مومنی با بیان اینکه در دوران گذار از پساتحریم رسالت مطبوعات باید با محوریت جذب همراهی جامعه برای پیشبرد سیاست های دولت شکل گیرد، گفت: در این مرحله به شدت نیازمند حمایت، همراهی و هم افزایی نیروهای دولتی و مردمی برای شتاب گیری روند توسعه کشور و عبور از دوران پساتحریم هستیم.
وی گفت: در این برحه دو مسوولیت جبران عقب افتادگی و مدیریت فضای آتی کشور ضروری است و رسانه ها می توانند تعامل و نقش مهمی در تحقق این اهداف و مسوولیت ها ایفا کنند.
*شبکه مستقل تلویزیونی برای مناطق آزاد کشور ایجاد شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با طرح این سوال که در شبکه های صدا و سیما به چه میزان به مناطق آزاد پرداخته می شود؟ خواستار تشکیل شبکه مستقل تلویزیونی برای تبیین توانمندی ها، مزیت ها و فرصت های مناطق آزاد کشور خارج از چارچوب های موجود در برنامه های صدا و سیما شد.
مومنی تاکید کرد: به طور قطع عقب افتادگی های کشور به آسانی قابل جبران نیست و باید در این عرصه از ابزارهای قوی و حرفه ای اطلاع رسانی بهره برد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جبران عقب افتادگی کشور فقط با اتکا به نیروهای دولتی امکان پذیر نیست، گفت: این مهم در کنار همراهی، همکاری و تعامل تمام قوا محقق می شود.
مومنی اضافه کرد: در همین چارچوب با کار کارشناسی، فشرده، اساسی و از روی برنامه ریزی دقیق و راهبردی مشکلات و موانع پیش روی پیشرفت کشور را برداشت.
وی تاکید کرد: اعتقاد داریم که با تمام مشکلات، محدودیت ها و عقب ماندگی های صنعتی و اقتصادی، می توانیم فضای کشور را مدیریت و اقتصاد جزیره را به صورت جدی با تغییر ساختارهای تولید و بازرگانی، به سمت توسعه و آبادانی هدایت کنیم.
وی خواستار نگاه حرفه ای رسانه ها همراه با تحلیل های کارشناسی جامع و منطقه ای شد و گفت: به طور قطع با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی نمی توان فقط به اخبار و اطلاعات یک نقطه از جهان بسنده کرد و باید به صورت مستمر اخبار نقاط مختلف جهان رصد شود.
مومنی ادامه داد: عمل در این چارچوب، پرهیز از بزرگ نمایی مشکلات داخلی و دوری از تنش های خبری رسالت اصلی خبرنگاران و عاملی است که می تواند موجب جذب بیشتر سرمایه گذاران به مناطق آزاد شود.
وی یادآوری کرد: از طرف دیگر خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه به دلیل ارتباط تنگاتنگ با جامعه می توانند به خوبی مشکلات جامعه را شناسایی کنند و باید از این ظرفیت خبرنگاران برای حل مشکلات بیش از پیش بهره برد.

*خانه مطبوعات منطقه آزاد قشم آغاز به کار کرد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به خاتمه یافتن مراحل قانونی ثبت خانه مطبوعات منطقه آزاد قشم، گفت: از امروز این خانه به صورت رسمی آغاز به کار می کند.
مومنی اظهار امیدواری کرد که عملکرد خانه مطبوعات منطقه آزاد قشم موجب انسجام بین خبرنگاران شده و زمینه پیشرفت روز افزون حرفه ای خبرنگاران جزیره را فراهم کند.
وی با بیان اینکه خانه مطبوعات منطقه آزاد قشم عاملی در جهت شتاب گیری روند توسعه جزیره و شکل دهی به مسایل و موضوعات قشم ارزیابی می شود، گفت: این مولفه موجب شد که از همان ابتدا به تشکیل این خانه اصرار کرده و به صورت جدی فرایند شکل گیری آن را پیگری کنیم.
وی اضافه کرد: هرچند این تشکل به نام خانه مطبوعات منطقه آزاد قشم ثبت شده است، اما انتظار می رود افق چشم انداز این خانه ملی، منطقه ای و جهانی باشد و تحلیل های جامعی از این خانه نسبت به عملکرد کشورهای مختلف به ویژه مقاصد صادراتی قشم به مسوولان منطقه آزاد ارایه شود.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم در حوزه خلیج فارس نقش خود را پررنگ کنیم باید با کسب این تحلیل ها شرایط کشورهای رقیب خود را ارزیابی و از توانمندی مالی، تخصصی و زیرساختی آنها اطلاعات جامعی به دست آوریم.
مومنی افزود: در این مرحله است که رسانه ها می تواند نقش کلیدی و مهم خود را ایفا کنند و مدیران را در پیشبرد اهداف و برنامه های سازمان یاردی دهند.
به گزارش ایرنا، در این دیدار مسعود کرباسچی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، غلامرضا صحراگرد مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل، محسن زارع پور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و حسین افشار مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل نیز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم را همراهی می کردند.

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید