خبر فوری

آغاز عملیات اجرایی اصلاح و بهسازی شبکه آبیاری دشت میناب با حضور استاندار هرمزگان/دکتر همتی: دشت میناب یک ثروت ملی است که همه باید در حفظ آن کوشا باشیم

 به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح با تاکید بر اینکه باید به سمت استفاده بهینه و جلوگیری از هدررفت آب گام برداریم، عنوان کرد: طی جلسات متعددی که در وزارت نیرو داشتیم، توانستیم مسئولان این وزارتخانه را مجاب کنیم که برای تامین آب شرب بندرعباس و بندرخمیر از منابع موجود در شرق استان و سد میناب استفاده نشود.

وی ادامه داد: دشت میناب یک ثروت ملی است که همه باید در حفظ آن کوشا باشیم.

استاندار هرمزگان افزود: برنامه جدید وزارت نیرو به شکلی است که آب شرب بندرعباس و بندرخمیر از طریق آب شیرین کن ها تامین شود و در این راستا علاوه بر آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس، از آب شیرین کن مشترک سه استان هرمزگان، کرمان و یزد نیز برای تامین آب این دو شهر استفاده می شود.

همتی بیان داشت: با این اقدام شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر از آب شرق استان بی نیاز خواهند شد و آب سد میناب برای این شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از آب، طرح های اصلاح شبکه های آبیاری، اصلاح باغات و آبیاری قطره ای به صورت مکمل یکدیگر اجرا خواهند شد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: برای اصلاح باغات میناب برنامه جدی داریم و طبق پیگیری هایی که صورت گرفته اعتبارات مناسبی از طریق وزارت جهاد کشاورزی و منابع استانی به این طرح اختصاص می یابد.

همتی گفت: بیمارستان 160 تختخوابی میناب از پروژه های مهم استان است که پیگیر اختصاص ردیف بودجه مستقل برای آن بوده ایم و این کار انجام خواهد شد.

شایان ذکر است؛ طرح اصلاح و بهسازی فاز اول شبکه آبیاری دشت میناب به مساحت هزار و 700 هکتار با اعتبار 400 میلیارد ریال و در مدت زمان 18 ماه اجرایی خواهد شد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید