خبر فوری

هرمزگان پیشتاز دراجرای طرح کارورزی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هرمزگان سومین استان برتر کشور در جرای طرح کارورزی است.هرمزگان پیشتاز دراجرای طرح کارورزی
وی افزود: در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی که از تیرماه پارسال در حالاجرا است هزار و ۵۰۰ نفردر استان مشغول به کار شده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هرمزگان پس از لرستان و کرمان رتبه سوم کشوری اجرای طرح کارورزی است.
سلیمی افزود:طرح کارورزی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درگروه سنی ۲۵ تا ۳۳ سال (با احتساب ۲ سال سربازی) در همه رشته‌های دانشگاهی بر حسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی وتعاونی وکارفرمایان اجرا می‌شود.
وی گفت: دانش آموختگان دانشگاهی بیکار و کارفرمایان یا صاحبان واحد‌های تولیدی و متقاضیان کارورزی و همچنین واحد‌های پذیرنده می‌توانند برای ثبت نام به سایت https://karvarzi.mcls.qov.ir مراجعه کنند.
دوره کارورزی حداقل چهارماه و حداکثر شش ماه برای هر کارورز و میزان حقوق یک سوم حداقل حقوق برای هرماه تعیین شده است.
سلیمی افزود: در راستای اجرای قانون مشوق‌های کارفرمایی و استفاده از نیروی کار جوان در مشاغل مختلف و ایجاد شغل برای اقشار مختلف جامعه، کارفرمایانی که نیروی جدید فارغ التحصیل دانشگاهی را بکار گیرند به مدت ۲ سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر تمام کارگاه‌های خصوصی و تعاونی فعال یا کارگاه‌های دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور تحت پوشش طرح مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما قرار می‌گیرند و کارفرمایان واجد شرایط پس از تامین نیروی کار مورد نیاز از طریق مراکز کاریابی دارای مجوز فعالیت یااداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کسب تاییدیه بکار گماری نیروی کار جدید از سوی اداره مذکور و ارائه مدارک مورد نیاز به اداره تامین اجتماعی شهرستان محل فعالیت کارگاه، مشمول برقراری معافیت بیمه سهم کارفرما قرار می‌گیرند.

نرخ بیکاری هرمزگان براساس اعلام مرکز آمار ایران در پاییز امسال ۱۰ درصد بود که استان رتبه دهم کشور است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید