خبر فوری

آغاز کوچ زمستانی پرندگان به سیریک

آغاز کوچ زمستانی پرندگان به سیریکبه گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، محمد امین عربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست از کوچ زمستانی پرندگان به این شهرستان خبر داد.

وی افزود: تالاب بین المللی خور آذینی، سواحل شهرستان، سد‌های روستا‌های کنارجو، سرارو، کرپان و مناطق حفاظت شده قلاع شیخان و هاشی از مناطق زمستان گذرانی پرندگان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیریک گفت: تالاب بین المللی خور آذینی زیستگاه اصلی زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است و تاکنون بیش از ۸ هزار پرنده در این تالاب وجود دارد.

محمد امین عربی افزود: پلیکان پا خاکستاری، صدف خوار، گیلانشاه حنایی، گیلانشاه بزرگ، عقاب خالدار، سارگپه پا بلند، حواصیل بزرگ، حواصیل هندی، عقاب دریایی دم سفید و پلیگان از پرندگان مهاجری است که برای زمستان گذرانی به این منطقه مهاجرت کردند.

وی گفت: گونه‌های پرندگان مهاجر دیگری شامل انواع عقاب‌ها، شاهین‌ها، بحری، بالابان، پرنده کاکائی، انواع پرستو دریایی، فلامینگو، پرنده خرچنگ خور نیز در این تالاب وجود دارد.

همه ساله این پرندگان مهاجر از شمال منطقه سیبری و آسیای میانه و دیگر نقاط کشور به تالاب بین المللی خور آذینی مهاجرت می‌کنند و تا پایان فروردین در مناطق خوش آب و هوای سیریک زمستان گذرانی می‌کنند.

تالاب خور آذینی شهرستان سیریک با وسعت ۲۷ هزار هکتار و وجود رویشگاه جنگل حرا و چندل به عنوان یکی از تالاب‌های منحصر به فرد کشور شناخته می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید