خبر فوری

برگزاری جلسه ستاد هماهنگی دهه فجر و ایام فاطمیه در بندرعباس

برگزاری جلسه ستاد هماهنگی دهه فجر و ایام فاطمیه در بندرعباس

به گزارش هرمزبان به نقل از ایکنا از هرمزگان، جلسه ستاد هماهنگی دهه فجر و ایام فاطمیه سه شنبه ۱۸ دی‌ماه ۹۷ با حضور حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی این اداره‌کل، علی زامیاد رئیس کانون مداحان استان و جمعی از اعضای ستاد در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی هرمزگان تشکیل شد.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد در ابتدای این جلسه گفت: تقارن ایام فاطمیه با دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان است که پیروزی شکوهمند انقلاب را ندیده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر تبیین سبک زندگی فاطمی در جامعه کنونی تصریح کرد: باید از ابعاد مختلف زندگانی حضرت زهرای مرضیه(س) الگو بگیریم.

حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در این جلسه، بر حفظ وحدت سیاسی مذهبی در تمامی شئون تأکید کرد و گفت: در ایام فاطمیه و دهه فجر باید برای حفظ شأن حضرت فاطمه‌(س)، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

سپس، علی زامیاد رئیس کانون مداحان استان هرمزگان در مورد اهمیت و ضروت بزرگداشت فاطمیه گفت: این سوال از دو جهت قابل پاسخگویی است؛ اول اینکه اقامه شعائر فاطمی مصداق تعظیم شعائر الهی است که به تعبیر قرآن حکایت از تقوای قلب دارد.

وی افزود: ما معتقدیم تولی و تبری جز واجبات اعتقادی ماست، پس اقامه شعائر فاطمی هم مثل اقامه شعائر بقیه اهل بیت است. همان استدلال‌هایی که برای اقامه شعائر حسینی داریم برای شعائر فاطمی هم داریم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید