خبر فوری

کوتاه کردن دست متصرفان از ۱۶ هکتار زمین ملی در سیریک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، عنایت الله شعبانی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک گفت: ۱۶ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در روستای سرزه از توابع بخش مرکزی سیریک با دستور مقام قضائی رفع تصرف شد.
وی ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را بیش از ۸ میلیارد ریال اعلام کرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تصرف افراد زمین خوار و متخلف قرار گرفته، برای صدور حکم مقام قضائی در دست بررسی است.
شعبانی افزود: متخلف بدون در نظر گرفتن اصل ۴۵ قانون اساسی و عدم رعایت مواد ۱ و ۲ قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع اقدام به تخریب و تصرف و حصارکشی اراضی ملی منطقه کرده اند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک گفت:براساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی فرد یا افرادی که نسبت به خلع ید از اراضی ملی مرتکب شوند به استناد ماده ۴۶ و ۵۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ به مدت یک سال حبس محکوم می‌شوند.
وی افزود:همشهریان بزرگوار می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی درخصوص اراضی ملی، قطع درختان و برداشت‌های غیر مجاز با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با تماس رایگان ۱۵۰۴ و ۷۶۴۲۳۷۴۴۵۴یگان حفاظت مستقر در منابع طبیعی که به صورت شبانه روزی آماده دریافت و پاسخگویی است تماس حاصل نمایند و منابع طبیعی را  برای حراست و حفاظت اموال عمومی و بیت المال کمک نمایند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *