خبر فوری

استاندار هرمزگان: هیچگاه از جانب خبرنگاران احساس دغدغه نکرده ام

هرمزبان:استاندار هرمزگان در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه های این استان با بیان اینکه طی دو سال گذشته تاکنون هیچگاه از جانب خبرنگاران احساس دغدغه نکرده ام گفت: اصحاب رسانه طی این مدت در جهت ایجاد فضای تعامل، همکاری و همدلی نقش اساسی داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جاسم جادری شنبه دراین مراسم بخشی از این موفقیت ها را نتیجه تلاش رسانه های همگانی، مشاور مطبوعاتی، مدیرکل روابط عمومی و بین الملل استانداری و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری ها عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مطرح شده خبرنگاران از سوی نمایندگان آنان ابراز داشت: روی غلطک افتادن استان تنها با تشویق، تقویت و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در هرمزگان میسر خواهد شد.

رییس شورای برنامه ریزی هرمزگان خاطرنشان ساخت: اگر دنبال این هستیم که دولت به فکر شما باشد ، ما و شما باید به فکر تقویت این فضا باشیم تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی دراین استان سرمایه گذاری کنند، زیرا دراین صورت شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

نماینده عالی دولت درهرمزگان با بیان اینکه رونق بخش اقتصادی (با محوریت بخش خصوصی) یک استان دیگر بخشها را نیز شامل می شود ابراز داشت: امنیت شغلی خبرنگاران نیز دراین نهفته است.

جادری در مراسم تجلیل از خبرنگاران و تلاشگران عرصه رسانه هرمزگان تاکید کرد: اطلاع رسانی به موقع و دقیق از سوی رسانه های همگانی نقش بسزایی درزمینه ایجاد فضای آرام و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دارد.

استاندارهرمزگان همچنین با اشاره به حساسیت کارخبری ابراز داشت: مواظب باشیم همانطور که چاپ یک شعر می تواند بلوا به پا کند یک تیترنادرست نیز ممکن است با ایجاد دغدغه امنیت یک جامعه را به هم بریزد.

رییس شورای تامین هرمزگان ادامه داد: تنها خبرنگارانی که دغدغه نظام، خون شهیدان و سربلندی جمهوری اسلامی را داشته باشند می توانند بهترین نقش را درراستای آرامش بخشیدن به ملت و دولت ایفا کنند.

وی از هرمزگان بعنوان منطقه ای فرا استانی و فراملی نام برد و از دست اندرکاران خواست این روزها کمتر به مسئله بومی و غیر بومی دامن بزنند زیرا دراین صورت در همین سطحی که هستیم خواهیم ماند .

استاندار هرمزگان با اعلام اینکه هر کسی می خواهد خدمت کند باید فرش قرمز برایش پهن کنیم گفت: البته اجازه نمی دهیم این موضوع وسیله ای برای پرکدن جیب دیگران و فقیر شدن مردم این استان بشود.

رییس شورای برنامه ریزی هرمزگان در ادامه با اشاره به بدهکاری دستگاههای دولتی به مطبوعات این استان افزود: اگر نسبت به مطالبات رسانه ها اقدام نشود با مسولیت خودم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را موظف می کنم تا ازاعتبار اداره های بدهکار کم و به حساب رسانه ها واریزکنند.

وی در خصوص حل دیگر مشکلات از جمله بیمه خبرنگاران بیان داشت: کارگروهی با ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و عضویت مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تامین اجتماعی و همچنین تعاون و رفاه اجتماعی و خانه مطبوعات تشکیل تا راهکارهای لازم و مناسب را پیدا کنند.

استاندار هرمزگان این قول را نیز به رسانه های همگانی این استان داد که فرهنگسرای رسانه را نیز هفته دولت امسال بعنوان یکی از کارهای دولت یازدهم در راستای حمایت از رسانه ها در بندرعباس افتتاح کند.

برگزاری نشست دوره ای با خبرنگاران از دیگر وعده های استاندار هرمزگان در دیدار با اصحاب رسانه این استان بود که با استقبال آنان مواجه شد.

قبل از سخنان استاندار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان طی سخنانی با اشاره به اهمیت کار خبرنگاران ابراز داشت: اصالت خبرنگار همزاد خلقت است و کار پیامبران نیز اطلاع رسانی بود زیرا هیچ پیامبری به زور افراد را به بهشت دعوت نکرد.

علیرضا درویش نژاد با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی خبرنگاران گفت: نباید شاهد این باشیم ککه فریاد بزنیم که مشکل این حوزه به سرانجام نمی رسد و امیدواریم در دولت تدبیر و امید که فضای ا میدوارنه ای ایجاد کرده این مشکلات نیز حل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال بتوان کارگروهی برای تخصصی کردن حوزه کاری خبرنگاران و همچنین امنیت شغلی و مساله معیشتی آنان تشکیل گردد.

امام جمعه موقت بندرعباس نیز با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) از خبرنگاران خواست هر خبری را بدون تحقیق درج نکنند وحدت یا تفرقه بدنبال دارد و یا اینکه اصلا به مصلحت نظام است یا خیر؟

حجت الاسلام والمسلمین حسن فروزان نژاد از رسانه های همگانی بعنوان نبض نظام و اجتماع نام برد و گفت: صداقت، امانت داری باید از اصول کاری و حرفه ای آنان باشد زیرا نظام جمهوری اسلامی بعنوان امانتی در نزد آنها است.

رییس خانه مطبوعات هرمزگان نیز از قلم بعنوان ابزار شقاوت و سعادت نام برد و گفت: اینکه ما در کدام میدان باشیم مهم است زیرا در جهت حق و حقیقت قلم زدن موجب سعادت دنیوی و اخروی خواهد شد.

شیرزاد عزتی از ایجاد نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستانهای استان بعنوان بخشی از فعالیت های صورت گرفته نام برد و ابراز داشت: شناسنامه دار کردن اصحاب رسانه، توجه بیش از پیش از گسترش کار رسانه های نوشتاری در شهرستانها و امنیت شغلی آنان از مهم ترین برنامه های در دست اقدام است.

مراسم روز خبرنگاردر هرمزگان با همت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات این استان و همکاری شماری از دستگاههای اجرایی با حضور اصحاب رسانه در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد.

منبع: ایرنا(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید