خبر فوری

گزارش ایسنا از برگزاری نخستین رویداد کندوره در بندرعباس+فیلم

‌بهروز اکرمی در نمایشگاه” اولین رخداد کندوره بندرعباس” در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: مطمئناً یکی از کارکردها و اهداف برگزاری نمایشگاه معرفی افرادی است که ایده‌های اقتصادی و قصد فعالیت اقتصادی را دارند. این نمایشگاه می‌تواند اولین نکته‌ای را که به ذهن تداعی کند این است که زنان و مردان جامعه ما به هنگام فعالیت اقتصادی، آن‌ها را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار می‌دهند و وقتی مورد استقبال این افکار عمومی واقع شود بحث فروش به نتیجه خواهد رسید و فعالیت اقتصادی کامل خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها کار معرفی دست‌ساخته‌های زنان و مردان را انجام می‌دهند، ادامه داد: این نمایشگاه‌ها به افراد انگیزه می‌دهند تا به فعالیت اقتصادی بیشتری روی‌آورند، نمایشگاه‌ها هم‌چنین می‌توانند پایان زنجیره ارزش را که همان فروش است را کامل کند.

اکرمی افزود: حضور مدیران ارشد دولتی در این نمایشگاه‌ها خود حاوی پیام روشنی است که ما از تمام فعالیت‌های این‌چنینی حمایت می‌کنیم. این حمایت‌ها هم در قالب ارائه تسهیلات و کمک‌های مالی است و زنان و مردان می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند همچنین حمایت‌های معنوی و حمایت‌های اداری اگر فعالین اقتصادی به دریافت مجوزهایی نیاز داشته باشند این امکان تسریع می‌شود.

وی در پایان گفت: استاندار نیز معتقد است که دستگاه‌های دولتی یکی از کمک‌کننده‌های فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی باشند که ما در این نمایشگاه یکی از هدف‌هایمان این است که نهادهای دولتی هم پای بخش خصوصی فعالیت خود را داشته باشند.

همچنین مسئول برگزاری اولین رویداد کندوره در بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: این رخداد متشکل از برندها و صاحبین سبک‌ها و همچنین مشاغل خانگی در زمینه‌های مختلف، صنایع‌دستی و بومی محلی استان هرمزگان است‌ .

الهه جهادگر با بیان اینکه در این نمایشگاه تولیدکنندگان ‌با هدفی مشخص به‌صورت متمرکز در کنار هم جمع شده‌اند و مشاغل خانگی را پوشش می‌دهند زیرا کسانی که در حال فعالیت در مشاغل مختلف خانگی هستند تریبون خاصی ندارند، واحد صنفی برای ارائه کارهایشان را نیز ندارند.

وی افزود: ما با هدف آشتی دادن تولیدکنندگان و فعالان حوزه مشاغل خانگی با یکدیگر این کار را دنبال کردیم تا بتوانند در کنار هم به اهداف مشترکی برسند. تولیدکنندگان نیز مشاغل خانگی را حمایت کنند تا از پس هزینه‌های شخصی خود بربیایند .

جهادگر عنوان کرد: عموم افرادی که در مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند سرپرست خانواده یا دانشجو هستند، به‌ این‌ ترتیب برگزاری این نمایشگاه می‌تواند به این افراد کمک شایانی کند.

وی در خصوص علت نام‌گذاری این نمایشگاه با یکی از لباس‌های سنتی استان هرمزگان نیز گفت: کندوره نام لباس محلی هرمزگانی است که زنان هرمزگانی از آن استفاده می‌کنند دلیل انتخاب این نام این بوده است که اولین تولیدی لباس هرمزگانی در استان را در سال 93 افتتاح کردیم، به این منظور اولین رخداد کندوره را نیز افتتاح و در آن بانوان هرمزگانی را با متد روز آشنا کردیم در کنار آن ساختار و اسکلت سنتی نیز حفظ شد .

مسئول برگزاری این رویداد ادامه داد: 20 الی 25 برند و تولیدکننده در زمینه‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند 90 درصد آنان بومی و محلی هستند و حدود 15 درصد از آن‌ها شامل اکسسوری و تابلوهای است که با هنر سنتی آمیخته‌شده و مشاغل خانگی دارای 25 غرفه است که کارهای خود را در حال حاضر به مدت سه روز از ساعت 17الی 22 به نمایش گذاشته‌اند.

وی در پایان گفت: هر فصل یک رخداد و اتفاق را خواهیم داشت که بتوانیم تمام هنرمندان را در کنار هم جمع کنیم و با هدف متمرکز سازی اهداف و گسترش مشاغل خانگی را دنبال کنیم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید