انارکی در دیدار با "جبلی: حمایت از خط‌مقدم رسانه ملی وظیفه ماست

– اخبار فرهنگی –

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در این دیدار که نبی هزارجریبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی و محمدعلی پور مختار، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، پیمان جبلی معاون برون‌مرزی صداوسیما گفت:  شبکه‌های معاونت برون‌مرزی به عنوان صدای رسانه‌ملی در خارج از مرزها در میان رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی جایگاه بسیار خوبی دارند و این افتخار ماست که در این راستا فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: همکاران ما تمام توان خود را صرف می‌کنند که هم به وظیفه انتشار دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی در منطقه و جهان عمل کنند و هم مبلغ خوبی برای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی باشند و هم پیام انقلاب را به دوستداران انقلاب اسلامی و افکار عمومی جهان منتقل کنند. البته این مسیر سختی است چرا که با رقبا و دشمنان زیادی مواجه هستیم که تحمل شنیدن صدای مخالف را ندارند.

جبلی تاکید کرد: با این‌همه ما تمام تلاش و جدیت خود را معطوف اجرای رسالت تبیین شده نظام برای ما که همانا رساندن پیام انقلاب و معرفی چهره واقعی اسلام و کشورمان به جهانیان است، ساخته‌ایم و فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حضور قدرتمند در جنگ نابرابر رسانه‌ای جهان و مقابله با جنگ نرم دشمنان را همچون چراغ راه و کلیدی برای اتخاذ تصمیمات مناسب سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم.

در ادامه این نشست، احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اهمیتی که مقام معظم رهبری درخصوص بعد برون‌مرزی فعالیت‌های رسانه ملی قائل هستند نشان از جایگاه ویژه این معاونت و نقش آن در ترویج ارزش‌های انقلاب دارد چرا که شبکه‌های این معاونت به نوعی ویترین نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| فصل دوم «بچه مهندس» از امشب روی آنتن دو/ انتصابات جدید در برون‌مرزی صدا و سیما

وی اضافه کرد: بسیاری از رسانه‌های معاند، همواره به دنبال نشان دادن چهره دیگری از ایران و اسلام هستند و تاکنون هم هزینه‌های زیادی برای ترویج ایرانهراسی کرده‌اند. در این شرایط این وظیفه ماست که بخش‌های خط مقدمی رسانه‌ملی را حمایت کنیم تا بتوانند در این عرصه تمام توطئه‌های دشمنان و رسانه‌های معاند را خنثی کنند.

پیمان جبلی معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما در دیدار با نمایندگان مجلس

انارکی محمدی در ادامه از لزوم اهمیت به نیازهای جوامع هدف و مخاطب‌شناسی در رسانه‌های برون‌مرزی گفت و تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل در رابطه با حضور رسانه‌های برون مرزی ایران در سپهر رسانه‌ای جهان این است که کشور عزیزمان را به کشورهایی دوستدار نظام و کشورهایی که شاید ایران را به درستی نشناسند، بشناسانیم و با استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های برون‌مرزی به معرفی شهرها و آثار باستانی و اماکن دیدنی کشورمان بپردازیم که خود عامل مهمی در رونق صنعت گردشگری خواهد بود.

«نبی هزارجریبی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات هم در این نشست با توجه به هجوم فرهنگی از سوی رسانه‌های عربی و غربی گفت: ساختار شبکه‌های معاونت برون‌مرزی با شبکه‌های داخلی بسیار متفاوت است و کار در این مجموعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با اینکه امکانات بسیار محدود است اما همکاران‌مان در این بخش با هوشمندی و درایت به قلب دشمن می‌زنند و همچون سربازان گمنام اقدامات بسیار تأثیرگذاری را انجام می‌دهند که شاید در صحن جامعه شناخت چندانی نسبت به اهمیت آنها وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات  مجلس تأکید کرد: انقلاب امانت رهبر کبیر انقلاب در دستان ماست و همه ما زیر پرچم رهبری در حفظ دستاوردهای انقلاب و اعتلای آن وظیفه‌ای خطیر داریم ولی در این میان اصحاب رسانه در خط مقدم انتشار پیام انقلاب هستند و همین امر مبین جایگاه خاص آنان است که باید در حفظ و ارتقای آن بکوشیم.

ضمن این دیدار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف معاونت برون مرزی نیز دیدار کرده و از نزدیک با روند تولید خبر و برنامه‌های گوناگون آشنا شدند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید