خبر فوری

پیش بینی تولید پنج هزار تن گیاهان دارویی در سال 97

 

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ مسعود گرگیج سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال 97 را 190هکتار عنوان کرد و گفت: چهارهزار و 937 تن گیاهان دارویی در سال 97 از سطح باغات استان برداشت خواهد شد.

وی افزود: گیاه آلوئه ورا با سطح کشت 74هکتار و چهارهزار و 440تن تولید در سال 97 ، بیشترین آمار میزان سطح کشت و تولید را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیشترین سطح کشت ارقام تولیدی گیاهان دارویی در سال 96 را نیز به ترتیب مربوط به شهرستان های بندرعباس، میناب و رودان با 60، 37.3 و 29.2 هکتار اعلام کرد.

گرگیج همچنین علت افزایش تولید در سال 97 را افزایش سطح زیر کشت در سال 96 و بالابودن عملکرد گیاه آلوئه ورا عنوان و تصریح کرد: گیاهان دارویی استان بسته به نوع گونه مصرف داخلی به استان ها ارسال و یا جهت فرآوری به کارخانجات و مراکز فرآوری خارج از استان ارسال می شود.

آلوئه ورا، سپستان، حنا، علف لیمو، گل محمدی، مریم گلی، گز روغنی، گلنار فارسی، شوید و مرزنجوش از جمله مهمترین گیاهان دارویی کشت شده در سطح استان است که از این میان «حنا» به کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس و گیاهان دارویی مرتعی از جمله آویشن از طریق گمرکات استان صادر می شود.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید