خبر فوری

جمع آوری ادوات غیر مجاز صید به روش پره در سواحل شرق جاسک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ محمد جوانمرد با بیان اینکه شهرستان جاسک بالغ بر چهار هزار و 470 نفر صیاد و بیش از 780 فروند شناور صیادی توانسته حدود 15 درصد از صید استان را به خود اختصاص دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه نارضایتی هایی از سوی مردم و شیلات منطقه شهر جاسک از روش غیر مجاز صید پره به شیلات هرمزگان اعلام شده بود گفت: خوشبختانه با حمایت مدیر کل محترم و با مشارکت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و جامعه صیادی جاسک با محوریت شیلات هرمزگان از این روش صید جلوگیری به عمل آمد.

جوانمرد گفت: صید پره یا تور گستر یکی از قدیمی ترین روشهای صید در آبهای شمال کشور است که با وجود عدم سازگاری با آبزیان شهرستان جاسک و شرایط جوی منطقه (محل انجام صید پره در شرق جاسک که با توجه به مهاجرت،تخم ریزی و رشد آبزیان در این منطقه از اهمیت ویژه ای در حفظ ذخایر برخوردار است ) توسط برخی افراد سود جود در این منطقه انجام می شد که خوشبختانه ببا پیگیری های شیلات هرمزگان به موقع با عوامل آن برخورد و روش این صید تحت کنترل قرار گرفته است.

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید