خبر فوری

مسیر راهپیمایی روز قدس و محل برگزاری نماز عید فطر در کیش اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،محمد پازوکی مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس و مراسم عید سعید فطر که در سالن جلسات معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد روز قدس را روز نمایش اتحاد جهان اسلام در مقابل استکبار جهانی عنوان و بر برگزاری هر چه باشکوه مراسم روز قدس در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و سایر مسلمانان مظلوم جهان تاکید کرد.
دبیر جلسه افزود : در این روز شیعه وسنی وحدت خود را به نمایش می گذارند و مردم جزیره کیش نیز همگام با سایر شهرهای ایران اسلامی و به رسم هر ساله در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت و انزجار خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و زنان مطلوم فلسطین اعلام خواهند کرد.
در این جلسه که با حضور نماینده نهاد امامت جماعت کیش ، امام جمعه اهل سنت ، روسا و نمایندگان ادارت ، سازمان ها و نهادها ، نمایندگان فرماندهی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش ، نماینده شرکت و سرمایه گذاری و توسعه ، مدیر امور ایثارگران ، سرپرست مدیریت فرهنگی و نماینده روابط عمومی سازمان منطقه ازاد کیش برگزار شد مسیر راهپیمایی رو قدس امسال روز جمعه یازدهم تیر ماه مصادف با 25 ماه مبارک رمضان از ساعت 11:45 دقیقه از مقابل پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران به سمت مصلای کیش تعیین شد .
پس از راهپیمایی روز قدس نماز جمعه در مصلای کیش برگزار می شود .
همچنین دبیراین جلسه بر بکارگیری تمامی امکانات در برگزاری راهپیمایی روز قدس، آماده ‌سازی و پاکسازی محیط راهپیمایی، ممانعت از پارک خوردوها در طول مسیر ، استقرار خودروهای آتش نشانی و آمبولانس در محل ، اختصاص وسیله ایاب و ذهاب برای انتقال راهپیمایان از مقابل مسجد نور ( ویژه برادران اهل سنت ) و همچنین مسجد خاتم الانبیا (ص) به محل شروع راهپیمایی تاکید کرد ، پس از راهپیمایی نیز وسایل نقلیه آماده بازگرداندن روزه داران و نمازگزاران خواهد بود.
در این جلسه هماهنگی های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه ترنماز عید سعید فطرانجام و ساعت برگزاری نماز نیز در ساعت 6:30 دقیقه صبح در مصلای کیش تعیین گردید .
استقرار آمبولانس و خودروی آتش نشانی در مصلا ، اختصاص وسیله ایاب و ذهاب جهت جابجایی نمازگزاران از مناطق پایگاه هوایی ، گیلان کیش ، کمپ سحر ، مسجد امام حسن مجتبی (ع) و مسجد خاتم الانبیا (ص) به سمت مصلا ، ضبط و پخش برنامه از شبکه سراسری ، هماهنگی جهت جمع آوری زکات فطریه ، توزیع دعای قنوت بین نمازگزاران و پذیرایی از مصوبات این جلسه بود .
مقرر شد تا اطراف مسجد نور نیز برای برگزاری نماز عید فطر برای برادران اهل سنت به فرش مجهز شود.
در این جلسه هر یک از نمایندگان سازمان ها و نهادها نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را برای هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن مراسم راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر ارائه کردند.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز قدس نامگذاری شده است.

انتهای پیام /

منبع: ایرنا (hbref.ir/Pt)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید