خبر فوری

بنز E۲۰۰ را بشناسید

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرسدس بنز E۲۰۰ سدان لوکس جذابی است که ویژگی منحصر به فردی دارد. این سدان قدرت و عملکرد دیگر خودرو‌های کلاس E و کلاس C مرسدس را ندارد، اما از سوی دیگر قیمت پایین‌تری دارد و  از مدل بررسی شده در این مقاله مدل سال ۲۰۱۷ است که در کشورمان نیز دیده می‌شود.

بنز E200 را بشناسید

پرچمدار قبلی کلاس E، مرسدس بنز E۶۳ AMG S. بود که عملکرد شگفت‌انگیزی داشت و در ازای آن قیمت شگفت‌انگیزی تقریبا ۲۵۰ هزار دلاری داشت. خودرو‌های مرسدس بنز کلاس‌ای دیگر یعنی E۲۲۰d و E۳۵۰d موتور و مشخصات فنی بسیار قدرتمندتری دارند، اما بنز E۲۰۰ با داشتن عملکرد فنی کمی ضعیف‌تر اصلا خودروی بدی نیست و از نظر فناوری و تکنولوژی یکی از بهترین‌ها در این کلاس خودرو محسوب می‌شود. اگرچه هنوز هم مرسدس بنز کلاس S. پیشرفته‌ترین در میان خودرو‌های مرسدس بنز است، اما مرسدس بنز E۲۰۰ هم در این زمینه کم و کسری ندارد و قیمت ۸۹۹۰۰ دلاری آن به خوبی با این فناوری‌ها توجیه می‌شود.

طراحی ظاهری و داخلی مرسدس بنز E۲۰۰

طراحی بدنه مرسدس بنز E۲۰۰ دقیقا همان چیزی است که از یک خودروی بنز انتظار دارید؛ رعایت تناسب در طراحی، لوکس و شیک، جلوپنجره سنتی بنز باریک و کشیده و تهاجمی است و احساس قدرت را تداعی می‌کند. مرسدس با اعتماد به نفس زیادی طراحی ساده‌ای برای این خودرو در پیش گرفته است و خبری از خطوط شارپ و حجم‌دهی‌های اغراق شده نیست. طراحی این خودرو مدرن و شیک است و روح سنتی مرسدس بنز به خوبی در آن جاری است.

بنز E200 را بشناسید

طراحی داخل کابین مثل بقیه خودرو‌های کلاس‌ای مرسدس بنز فوق‌العاده است. کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در طراحی داخلی کابین مثال‌زدنی هستند و هیچ عیب و ایرادی به ساخت و پرداخت کابین نمی‌توان گرفت. سیستم سرگرمی رسانه‌ای Comand اگرچه به اندازه دیگر رقیب آلمانی خود یعنی سیستم iDrive بی ام و آسان و کاربردی نیست، اما اصلا کم نمی‌آورد و یکی از بهترین‌های بازار است. صفحه نمایش دوقلوی ۱۲.۳ اینچی بزرگ و با کیفیت است. نشستن پشت فرمان مرسدس بنز E۲۰۰ بیشتر شبیه به نشستن در مرکز کنترل یک سفینه فضایی است. اگرچه یاد گرفتن کار با سیستم Comand کمی زمان می‌برد، اما وقتی با آن آشنا شوید عمق منو‌ها و تنظیمات خودرو شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

صندلی‌های این خودرو فوق‌العاده راحت هستند و سرنشینان ردیف جلو حتی در طولانی‌ترین سفر‌ها هم احساس خستگی و ناراحتی نخواهند کرد. اگرچه فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان ردیف عقب خیلی زیاد نیست، ولی باز هم فضای کافی برای سرنشینان با هر قد و قامتی فراهم می‌کند.

کابین خودرو حتی در سرعت‌های بالا بسیار ساکت است و هیچ تکان یا صدای اضافه‌ای ندارد. حتی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به سختی می‌توان صدای موتور را درون کابین شنید.

امکانات و تجهیزات مرسدس بنز E۲۰۰

این خودرو فناوری‌های بسیار زیادی دارد که بعضی از آن‌ها استاندارد هستند و به صورت پایه در خودرو موجود هستند و بعضی دیگر مثل گرمکن صندلی جلو یا سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها به عنوان آپشن‌های جداگانه به فروش می‌رسند. از جمله جذاب‌ترین فناوری‌ها و امکانات پایه در این خودرو می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم سرگرمی رسانه‌ای Comand، رادیوی DAB+، دفترچه راهنمای دیجیتال، نورپردازی داخلی، چرم با کیفیت، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، برف‌پاک‌کن‌های مجهز به سنسور باران، پنج حالت رانندگی مختلف و فرمان حساس به سرعت. حالت توقف/حرکت برای کاهش مصرف سوخت، سیستم کمکی پارک خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز‌های انعطاف‌پذیر، نه کیسه هوا، سیستم کنترل شتاب، سیستم ترمز ABS، سیستم ترمز کمکی اورژانسی، نشان دهنده وضعیت دیسک ترمز، پکیج کمکی راننده، و لاستیک‌های ضدپنچری از جمله دیگر امکانات این خودرو هستند.

مشخصات فنی و عملکرد مرسدس بنز E۲۰۰

بزرگ‌ترین ضعف این خودرو موتور و قوای فنی آن است هرچند پیش از پرداختن به آن باید بگوییم منظور از نقطه ضعف، نقاط ضعفی است که در مقایسه با خودرو‌های این کلاس نمایان می‌شوند و در هر صورت این خودرو از بسیاری از خودرو‌های موجود در بازار بهتر است و عملکرد فنی خوبی دارد. موتور این خودرو ۱۸۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و گشتاور آن ۳۰۰ نیوتن‌متر است. این قدرت به خوبی توسط یک جعبه دنده اتوماتیک نه سرعته (۹G-Tronic) به چرخ‌ها منتقل می‌شود. عملکرد و هماهنگی جعبه دنده آنقدر خوب است که می‌تواند ضعف نسبی قدرت موتور را پوشش دهد. جدا از عملکرد نرم و هماهنگ جعبه دنده، این خودرو به عنوان یک سدان لوکس مصرف سوخت بسیار خوبی هم دارد. سازنده ادعا می‌کند مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی ۶.۴ لیتر است، اما تست‌های شهری این خودرو مصرف سوخت ۸.۹ لیتری را نشان می‌دهد که باز هم با توجه به نوع موتور و بدنه خودرو مقدار قابل قبولی است.

بنز E200 را بشناسید

تنها ایراد فنی بزرگ این خودرو که در تمام خودرو‌های کلاس E. مرسدس هم وجود دارد زمانی خودش را نشان می‌دهد که وارد جاده‌های پر پیچ و خم شوید. باوجود حالت‌های رانندگی مختلف و سیستم تعلیق قابل تنظیم، این خودرو بیشتر برای جاده طراحی شده است تا خیابان‌های پیچ در پیچ دور زدن و پیچیدن با این خودرو کمی سخت است و کنترل بدنه آن به دقت و نرمی خودرو‌های رقیب مثل بی ام و سری ۵ نیست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید