خبر فوری

پیش بینی برداشت بیش از ۴ هزار تن برگ گیاه آلوئه ورا در هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس مسعود گرگیج مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴ هزار و ۴۴۰ تن برگ گیاه آلوئه ورا از مزارع استان برداشت شود.

وی افزود: برداشت گیاه آلوئه ورا از ۷۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان آغاز شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برگ آلوئه ورا در ۳ چین در فصل‌های زمستان، بهار و تابستان برداشت می‌شود.

مسعود گرگیج افزود: آلوئه ورا‌های برداشت شده به استان‌های اصفهان، تهران و فارس فرستاده می‌شود.

عمر این گیاه ۳ سال است و از طریق پا جوش تکثیر می‌شود آلوئه ورا در صنعت تولید کمپوپ و نوشیدنی و ساخت مواد ارایشی و بهداشتی کاربرد دارد.
این گیاه به علت داشتن خواص ضد میکروبی در درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی درمان غلظت و چسبندگی خون، اکسیژن رسانی خون، سنگ کلیه، زخم معده، فشار خون، سرطان روده، قند خون، قلب و عروق و پوست بسیار مفید است.
گیاه آلوئه ورا بیشتر درشهرستان‌های رودان، بندرعباس، سیریک، قشم، حاجی آباد، پارسیان و میناب کاشته می‌شود.
گیاه آلوئه ورا (آلوورا) یا صبر زرد گیاهی است علفی و چند ساله با برگ‌های ضخیم، گوشتی بلند و دارای تیغ است که گل‌های آن به‌صورت خوشه‌ای مایل به زرد است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید