خبر فوری

پیکرهای پاک دو شهید محیط بان در بندرعباس تشییع شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در این مراسم با قرائت پیام رئیس جمهوری اظهار کرد: این شهدا متعلق به همه ملت ایران و حتی جهان هستند.
وی افزود: محیط بانان هرمزگان در راه حفاظت از حیات وحش درحال انقراض و همچنین طبیعت بعنوان حریم امن الهی به شهادت رسیدند زیرا عشق به مخلوقات و احترام به طبیعت در فطرت انسانها نهادینه شده است.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: از آنجایی که شهید قلب تاریخ است این قوت قلب را به ما می دهند که با وجود همه دشواری ها، سختی ها، موانع، تخریب ها و تهمت ها برای حفاظت از عرصه های طبیعت شکننده و حیات وحش در حال انقراض ایران لحظه ای دست از تلاش و کوشش بر نداریم.
ابتکار تاکید کرد: ما همه تلاش خود را برای جلب نظر مردم برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست و عشق ورزی به آنها از راههای مختلف به ویژه آموزش همگانی با جدیت دنبال می کنیم.
معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به حضور نمایندگان مردم هرمزگان در مراسم تشییع جنازه محیط بانان شهید افزود: تلاش خواهیم کرد با کمک مجلس دهم به منظور کمک به حفاظت از محیط زیست و پرسنل سخت کوش آن قوانین و مقررات این سازمان را روزآمد کنیم.
وی یادآور شد: با پشتوانه رهبر انقلاب که سال گذشته با ابلاع سیاست های کلی نظام با تاکید برجرم انگاری در مورد تخلفات زیست محیطی مسیری روشن برای ما تعریف کردند و همچنین حمایت شخص رئیس جمهوری از برنامه های محیط زیست و پشتیبانی مردم در سه سال اخیر این مسیر را با قوت ادامه خواهیم داد.
ابتکار تصریح کرد: همراه با همکارانم، تشکل ها، فعالان و علاقمندان به طبیعت و محیط زیست نخواهیم گذاشت پرچمی که شهدای عزیزمان برداشته بودند بر زمین بیفتد و راه آنان را تا آخر ادامه خواهیم داد.
وی در ادامه از برقراری سه هزار امتیاز سختی کار محیط بانان و تلاش برای ارتقای جایگاه معیشتی، امکانات مورد نیاز برای حفاظت از عرصه های طبیعیت بعنوان بخشی از حمایت های شخص رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت تدبیرو امید در حمایت از جایگاه حفاظت محیط زیست نام برد.
ابتکار خاطرنشان کرد: همراه با محیط بانان سرافراز ایران اسلامی و تمام تشکل ها یی که پیش آمده اند ایستاده ایم و دشمنان محیط زیست بدانند هپچ عقب نشیینی در کار نیست زیرا شهادت از اول برای این امت افتخار بوده و امروز نیز هست و چه افتخاری بالاتر از این که انسان در راه دفاع از اعتقادات، هدف، آرمانها و دفاع از طبیعت ایران عزیز شهید شود زیرا اعتقاد داریم خون شهدا ما را در این راه ثابت قدم تر کرده است.
استاندار هرمزگان نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از نیروهای انتظامی برای دستگیری قاتلان دو محیط بان این استان اظهارکرد: افراد سنگدلی که دست به چنین اقدامات غیر انسانی می زنند باید به سزای اعمالشان برسند.
جاسم جادری از مسئولان قوه قضائیه خواستار رسیدگی سریع و صدور حکمی برای قاتلان این دو محیط بان شهید شد تا درس عبرتی برای دشمنان طبیعت و انسانیت باشد.
پیکردو محیط بان هرمزگان که توسط شکارچیان غیر مجاز به شهادت رسیده اند امروز دوشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و تنی چند از اعضای نهاد ریاست جمهوری در بندرعباس تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهشان جزیره هرمز و شهرستان حاجی آباد انتقال داده شدند.
این دو محیط بان هرمزگانی با نام های محمد دهقانی و پرویز هرمزی روز پنجشنبه توسط شکارچیان غیر مجازدر ارتفاعات گنو به شهادت رسیدند.
زنده یاد محمد دهقانی 35 ساله با 12 سال سابقه از نیروهای پیمانی حفاظت محیط زیست در استان هرمزگان بود و زنده یاد پرویز هرمزی 54 ساله و اهل جزیره هرمز بود که 23 سال با اداره کل محیط زیست این استان همکاری داشت.
منطقه حفاظت شده گنو با مساحت 49 هزار و حداکثر ارتفاع دو هزار و 374متر به عنوان یکی از 553 ذخیره گاه زیست کره جهان و یکی از 10 ذخیره گاه زیست کره ایران، به ثبت بین المللی رسیده است.


انتهای پیام/

منبع: ایرنا (hbref.ir/nj)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید