خبر فوری

امین قصمی: طرح جگین ـ بشاگرد به یک‌هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،امین قصمی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد صنعت آب و فاضلاب استان با نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در حال حاضر نیاز آبی شهرهای استان 4 هزار و 195 لیتر بر ثانیه بوده در حالی که میزان تولید آب در سه ماه اول سال 95، 3 هزار و 291 لیتر بر ثانیه است و حدود 900 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

وی در این نشست که با هدف بیان چالش‌های این صنعت و استفاده از ظرفیت نمایندگان برگزار شده بود با تصریح بر اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه، ظرفیت منابع آبی استان بایستی به 6 هزار و 800 لیتر بر ثانیه افزایش یابد، گفت: این شرکت در قالب برنامه جامع مدیریت مصرف و تامین آب با تکیه بر راهکارهای مصرف بهینه، طرح‌هایی را برای رفع بخش اعظم کمبود فعلی و رفع نیازهای آبی آتی تعریف نموده است.

بهره مندی 150 روستای شرق با تکمیل فاز 2 طرح جگین ـ جاسک

مدیرعامل آبفای شهری هرمزگان گفت: این طرح‌ها شامل؛ احداث خط انتقال جگین به جاسک، احداث و راه‌اندازی آب شیرین‌کن بندرعباس، احداث خط انتقال آب از خط محرم و احداث آب‌شیرین‌کن در منطقه چارک به شهرستان بستک و جناح، آب‌شیرین‌کن سیریک و گروک، آبرسانی از سد شمیل به شهرهای تخت و قلعه قاضی است که در مجموع با ظرفیت تولید آب به میزان یک هزار و 850 لیتر بر ثانیه را در دست اجرا می‌باشد.

قصمی با اشاره به اهمیت تکمیل طرح آبرسانی جگین ـ جاسک که فاز اول آن در بهمن ماه سال 94 بهره‌برداری شد، گفت: هم اکنون این طرح 73 درصد پیشرفت داشته که با تکمیل فاز دوم آن، 150 روستای شرق استان از نعمت آب بهره‌مند خواهند شد.

به گفته وی، طرح جگین ـ بشاگرد نیز در افق سال 1415 برای جمعیت 70 هزار نفر پیش بینی شده که 85 درصد آن را جمعیت روستایی است و در صورت تامین یک‌هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح می‌توانیم طی 12 ماه آینده بدون احداث تصفیه خانه، آب شرب با کیفیت در اختیار مردم بشاگرد(سردشت و گوهران) قرار دهیم.

اجرای پروژه‌های آبرسانی در اولویت آبفای هرمزگان

مدیرعامل آبفای شهری هرمزگان در ادامه، شهرستان بستک را از جمله شهرهای بحرانی خواند و گفت: در همین راستا؛ احداث خط انتقال چارک به بستک و روستای حدفاصل به روشBOT و تامین آب شهر بستک با اجرای خط انتقال آب از کوهیج تا فشارشکن، ازجمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی غرب استان بوده که ضروریست که در سال 95 به بهره‌برداری برسد.

قصمی همچنین با اشاره به چالش محدودیت منابع آبی و کم آبی استان به‌ویژه شهرهای مرکز استان، گفت: مرمت و بازسازی تصفیه خانه آب بندرعباس، احداث آبشیرین‌کن شهر بندرعباس، تامین آب شهر تخت و قلعه قاضی و ترمیم و بازسازی مخازن ذخیره شهر بندرعباس از پروژه‌های اولویت دار این شرکت است که با توجه به اهمیت تامین کیفیت و بهداشت آب شرب، بازسازی مخازن دامایی بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس (hbref.ir/b6)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید