خبر فوری

کارفرمایان در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی از طرح مشوق بیمه ای برخوردار می شوند

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ "مهندس سلیمی" افزود: طرح مشوق بیمه سهم کارفرمایی یکی از برنامه های اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید، تحرک بخشی به بازار کار و حمایت از کارآفرینان و کارفرمایان از طریق تشویق و ترغیب کارفرمایان کارگاههای تولیدی، خدماتی و کشاورزی بمنظور استفاده از نیروی کار جدید در سال 97 در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه های مشمول این طرح، به ازای هر دو نفر بیمه شده، صرفا مجاز به استخدام یک نفر نیروی کار دارای مدرک دانشگاهی هستند، بیان داشت:  کارفرمایان پس از ثبت نام در سامانه کارورزی، با مراجعه به یکی از مراکز  کاریابی غیردولتی و تکمیل فرم درخواست استفاده از مشوق بیمه کارفرمایی، شامل استفاده از مزایای این طرح می شود .

مهندس سلیمی اضافه کرد: کارفرما از تاریخ ثبت نام در سامانه نباید تعداد نیروهای بیمه شده خود را کاهش دهد.

 مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، شرایط احراز برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را حداکثر 28 سال سن برای مقطع کارشناسی و 33 سال برای کارشناسی ارشد و دکترا (طول دوره خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن این بند اضافه می‌شود) عنوان و اضافه کرد: فارغ التحصیلان نباید 5 سال از اخذ مدرک دانشگاهی آنها گذشته باشد و همچنین نباید دو سال قبل از ثبت نام در سامانه کارورزی، بیشتر از سه ماه سابقه بیمه ای (تامین اجتماعی- خدمات کشوری) داشته باشند و پس از ثبت نام در سامانه کارورزی به مدت 4 تا 6 ماه دوره کارورزی خود را در یکی از بنگاههای اقتصادی پذیرنده گذرانده باشند.

افزایش اشتغالزایی جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی و کمک به هزینه هی جذب و بیکاری جوانان در بنگاهها از اهداف این طرح می باشد.

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید