خبر فوری

بندر شهید رجایی در فهرست 100 بندر برتر دنیا

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، اله مراد عفیفی پور پتانسیل های حوزه حمل و نقل دریایی با وجود بنادری همچون بندر شهید رجایی را به عنوان نقاط قوت کشور در ابعاد ملی و بین المللی  دانست و عنوان کرد: این ظرفیت ها در تعامل با سایر وجوه حمل و نقل می تواند رشد و توسعه پایدار کشور در عرصه های صنعتی، فنی و خدماتی را محقق کند.

وی با بیان اینکه بیش از 82 درصد صادرات مواد معدنی کشور از طریق بندر شهید رجایی انجام می شود، افزود:  در اسکله های فله و متفرقه این بندر که 5000 متر را شامل می شود، کالاهای مختلفی جابجا می شود که از جمله آن تخلیه و بارگیری بیش از 20 میلیون تن مواد معدنی است که خود چرخ اصلی شرکت های صادر کننده و معادن کشور را به گردش درمی آورد.

به گفته عفیفی پور، بندر شهید رجایی از دو جنبه حائز اهمیت است؛ از یک طرف این بندر در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد و تسهیلات خاص و ارزش افزوده را در اختیار صاحبان کالا قرار می دهد. از سوی دیگر، چندمنظوره بودن این بندر باعث شده تا امکان تخلیه و بارگیری همه نوع کالایی در آن وجود داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بیش از 65 درصد از ارزش کالاهای غیرنفتی که در ایران جابجا می شود، شامل کالاهای کانتینری، فله، فله مایع، جنرال کارگو و کالاهای پروژه ای در این بندر تخلیه و بارگیری می شود.

وی با اشاره به جایگاه شصت و هشتم بندر شهید رجایی در فهرست 100 بندر برتر کانتینری جهان(طبق ارزیابی مجله بین المللی مدیریت کانتینر)، تصریح کرد: این بندر حدود 90 درصد از عملیات کانیتنری بنادر کشور را عهده‌دار است.

عفیفی پور در همین رابطه اضافه کرد: تجارت کانتینری شاخص مهمی برای نشان دادن رشد اقتصادی کشور است و هر گونه اختلال در این فرآیند مشکلات در ساختار اقتصاد ملی ایجاد می کند، لذا با استفاده از تجهیزات و امکانات تخصیص داده شده و در 4000 متر اسکله کانتینری این بندر سالانه میلیون ها تن انواع کالای صادراتی روانه بازارهای جهانی و منطقه ای می شود.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید