خبر فوری

مشتریان آرایشگاه‌های زنانه مراقب پاپاراتزی باشند

مشتریان آرایشگاه‌های زنانه مراقب پاپاراتزی باشندبه گزارش هرمزبان به نقل از  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ دوم علی قهرمان طالع از شناسایی و دستگیری خانمی که در یکی از آرایشگاه‌های زنانه اردبیل به طور ماهرانه اقدام به گرفتن عکس از مشتریان و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی بود، خبر داد و گفت: این مجرم با انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به دنبال کسب درآمد و رونق کسب و کار خود بود.

وی افزود: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا اردبیل و طرح شکایت در خصوص اینکه پس از مراجعه به آرایشگاه زنانه شخصی به طور مخفیانه اقدام به گرفتن عکس از وی و انتشار آن در تلگرام کرده بود، موضوع رسیدگی و کشف عامل یا عاملین این کار در دستور کار کارشناسان سایبری این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ قهرمان طالع ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه، کارشناسان سایبری پلیس فتا اردبیل به یکی از کارکنان آرایشگاه که به عنوان کارآموز در آنجا مشغول به کار بود مشکوک شده و در اقدامات فنی و پلیسی بعدی مشخص شد متهمه به طور کاملاً حرفه‌ای اقدام به گرفتن عکس از مشتریان کرده و آن‌ها را به کانال تلگرامی منتقل می‌کرد که در نهایت با هماهنگی مقام قضایی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. 

رئیس پلیس فتا استان اردبیل در مورد انگیزه این مجرم گفت: متهمه در همان بازجویی‌های اولیه و پس از مشاهده ادله دیجیتال به جرم خود اعتراف و اعلام کرد که در حین کار در آرایشگاه و در زمانی که مشتریان متوجه نشوند اقدام به گرفتن عکس از آن‌‌ها می‌کرده و طبق اعلام نامبرده انگیزه وی از این کار صرفاً برای معروف شدن و تبلیغ برای رونق کار خود بوده که در نهایت نامبرده جهت رسیدگی به اتهامات و اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل داده شد.  

سرهنگ قهرمان طالع با بیان اینکه عکسبرداری بدون اجازه از دیگران تخلف بوده، افزود: انتشار این تصاویر در فضای مجازی جرم بوده و فرد متخلف باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان توصیه کرد: بانوان در زمان مراجعه به آرایشگاه‌ها و مکان‌های دیگر حتماً جاهایی را انتخاب کنند که فعالیت آن‌ها به صورت قانونی و دارای مجوز باشد؛ در زمان ورود به این اماکن حتماً به وجود دوربین مخفی و مداربسته توجه و حدالامکان نیز به صورت انفرادی به این مکان‌ها مراجعه ننمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک جهت گزارش می‌توانند از طریق پلیس ۱۱۰ و سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما اقدام نمایند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید