خبر فوری

جایگزینی نخیلات فرسوده در ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیریک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،رضا راونگی نژاد کارشناس زراعت و باغی جهاد کشاورزی شهرستان سیریک گفت:به منظور جایگزینی نخیلات فرسوده بیش از ۴ هزار نخل از گونه برهی در ده هکتار از زمین‌های کشاورزی سیریک کاشته شد.

وی افزود: اجرای اصلاح شیوه آبیاری نخیلات، نیاز کمتر به آب، ثمر دهی بالا، مقاومت در برابر آفات و راندمان بالای تولید خرما، از مهم‌ترین مزیت‌های نخیلات اصلاح شده است.

کارشناس زراعت و باغی جهاد کشاورزی شهرستان سیریک گفت: در شهرستان سیریک هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی به کشت نخیلات آبی و دیمی اختصاص دارد.

رضا راونگی نژاد پیش بینی کرد از هر هکتار گونه جدید نخیلات شهرستان، بیش از ۹ تن خرما برداشت شود.

وی افزود:برداشت رطب در شهرستان سیریک هر سال از ۱۵ خردادماه با نوع آلمهتری آغاز و با برداشت هلیلی در اوایل مهر ماه به پایان می‌رسد.

مهمترین ارقام نخیلات شهرستان سیریک برهی، آلمهتری، زرک، مرداسنگ، خنیزی، خوارو، نیکدینی، هلیلی، شکری، کلکسرخ و شیشه‌ای است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *