خبر فوری

افتتاح مرکز پرورش لارو ماهی در منطقه گرزه شهرستان بندرلنگه

افتتاح مرکز پرورش لارو ماهی در  بندرلنگه

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی مرکز پرورش لارو ماهی برای سایت‌های پرورش ماهی در قفس مجتمع توسعه نیکسا در منطقه گرزه شهرستان بندرلنگه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: این مرکز ظرفیت پرورش سالانه ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی تا رساندن به وزن ۲۵ گرم دارد.
محسن یکتاپور افزود: این مرکز با سرمایه گذاری ۳۹ میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته شده و برای ۱۸ نفر اشتغالزایی کرده است.
وی گفت: همچنین با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ساخت کارخانه عمل آوری و فرآوری ماهی این مجتمع پرورش ماهی در قفس با سرمایه گذاری بیش از ۸۴ میلیارد ریال آغاز شد.
یکتاپور افزود: راه اندازی این کارخانه برای ۷۷ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ساخت مرکز تولید لارو ماهی از گونه مولد این مجتمع نیز با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه لارو ماهی و سرمایه گذاری بیش از ۵۶ میلیارد تومان با حضور دکتر لاریجانی آغاز شد.
یکتاپور افزود: این مرکز نیز برای ۲۷ نفر از متخصصین آبزی پروری ایجاد اشتغال می‌کند.
مجتمع پرورش ماهی در قفس توسعه نیکسا با ظرفیت سالانه تولید سه هزار تن ماهی از انواع شانک و سوفی دریایی با سیستم غذادهی اتوماتیک با بارج غذاده در ۱۰۰ کیلومتری غرب شهرستان بندرلنگه واقع است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفری دو روزه سه شنبه شب وارد هرمزگان شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید