لاریجانی: برخی ‌کشورها با تبلیغات دروغین ‌به دنبال فریب مردم ‌ایران هستند

– اخبار استانها –

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از هرمزگان، ‌علی لاریجانی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان جاسک با اشاره به وحدت سنی و شیعه و زندگی مسالمت‌آمیز مردم جاسک اظهار داشت:‌ من برای پیشرفت این منطقه حساسیت دارم چرا که توسعه این منطقه می‌تواند وضعیت کشور را ‌‌تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید نسبت به آینده مکران ناامید بود، افزود: چرا که توجه جدی به این منطقه وجود دارد و  حضور فعالانه  نیروی دریایی ارتش  نشان دهنده اهمیت منطقه است و انصافاً حضور انها باعث جهش و توسعه خدمات  خواهد شد.

وی با اشاره به طرح های مهمی که در منطقه مکران در حال انجام است، تصریح کرد: اینکه بزرگترین پایان نفتی کشور در این منطقه در حال ایجاد شدن است، بسیار مهم است و نشانه خوبی است. همچنین فعالیت ستاد اجرایی نیز  با محدودیت های قانونی کمتری نسبت به بخش دولتی مواجهند بسیار موثر و پراهمیت است.

وی با بیان اینکه ‌نگاه مردم و مسئولان منطقه باید به آینده امیدوارانه باشد، افزود: در حال حاضر برخی از کشورهای دون‌پایه به دنبال فریب مردم ‌هستند اما ‌نباید فریب تبلیغات آنها را بخوریم. ‌

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات ارتش جمهوری اسلامی در منطقه بیان داشت: خوشبختانه ارتش جمهوری اسلامی ایران زیرساخت‌های خوبی فراهم کرده و هم‌اکنون خدمات خوبی درحال اجراست.

لاریجانی ‌با اشاره به تصویب منطقه آزاد جاسک تصریح کرد: قبول دارم جاسک برای منطقه آزاد شدن زمینه خوبی دارد و از نظر مجلس تصویب شده، اما مشکل در جای دیگر است که ان‌شاالله به نتیجه خواهد رسید.

دکتر لاریجانی افزود: من شخصاً با برخی کشورهای دوست و همکار مذاکرات موثر و راهبردی را برای افزایش حجم سرمایه گذاری داشتم و درخصوص نگرانی که نمایندگان شهرستان برای بیمارستان جاسک داشتند نیز حتما با وزیر بهداشت موضوع را درمیان خواهم گذاشت. همچنین بازسازی مدارس و توسعه زیرساخت های حمل و نقل و ارتباطی نیز برای ما مهم است و ما می خواهیم مردم اینجا آرامش روحی خوبی داشته باشند، ضمن آنکه از بخش های نظامی می خواهم تا جایی که امکان دارد با فعالان گردشگری و میراث فرهنگی همکاری کنند تا برخی ازآثار که جاذبه گردشگری استان  که در منطقه نظامی قرار گرفته، برای توریست ها قابل استفاده شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد جاسک در مجلس به تصویب رسیده و مسیر اصلی آن که تدوین قانون برای ایجاد این منطقه است طی شده است. همچنین در مورد گمرک و مبادلات مرزی نیز موافق گسترش آن هستیم، اما باید توجه کرد که شروط و چارچوب هایی برای آن تبیین شود، ما نمی خواهیم کسانی که در اینجا زندگی می کنند، از ظرفیت های بومی بی بهره باشند، اما اصول اقتصادی باید در نظر گرفته شود و هم منطقه و هم کشور از این ظرفیت ها بهره مند شوند و در توجه به مردم بومی نیز رشد متوازن باید در نظر گرفته شود

‌اخبر تکمیل می‌شود

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید