خبر فوری

مسئول بسیج اساتید استان هرمزگان: دانشگاه تخصصی دریایی در این استان تاسیس شود

– اخبار استانها –

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احسان کامرانی ظهر امروز در جمع نخبگان بسیجی استان اظهار داشت:  اندیشکده‌ها یک الگویی است که از قبل وجود داشت و ما آن را بومی‌سازی کردیم، هم اکنون 3 اندیشکده در استان و در سه سطح محلی، ملی و بین المللی در حال فعالیت هستنند.

مسئول بسیج اساتید استان هرمزگان در ادامه افزود: در دنیا حدود 75000 اندیشکده وجود دارد و با توجه به اهمیت منطقه، از جاهای دیگر آمده‌اند در دبی نیز اندیشکده راه‌اندازی کردند، اما در کشور  حدود 50 اندیشکده وجود دارد که در استان هرمزگان سه اندیشکده فعال است.

وی گفت: این سه اندیشکده در قالب کارگروه‌های مختلف از جمله، آسیب‌های اجتماعی، شبکه‌های مجازی، اعتیاد و وابستگی دارویی، سرقت و دزدی، خودکشی، بزهکاری، اقتصادی، کشاورزی و آینده‌پژوهی فعالیت می‌کنند.

حل مشکلات جامعه با نگاه علمی در برنامه بسیج اساتید کرمان است5 کانون بسیج اساتید در استان گلستان راه‌اندازی می‌شوداندیشکده کارآفرینی توسط بسیج اساتید خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
کامرانی با اشاره به همجواری استان با دریا تصریح کرد: یکی از پزوهشکده‌ها با محوریت اقتصاد دریایی فعالیت می‌کند و افزود: ما فقط از 15 درصد ظرفیت دریا استفاده می کنیم و از85 درصد دیگر مغفول مانده‌ایم و متاسفانه نتوانستیم این ظرفیت‌ها را به بالفعل تبدیل کنیم.

وی  به نبود دانشگاه تخصصی دریایی در استان انتقاد کرد و گفت:  ما خیلی از رشته‌های تخصصی دریایی در کشور را هم نداریم و اگر بخواهیم توسعه پیدا کنیم لازم است در این حوزه نیز به تربیت نیروی انسانی متخصص بپردازیم.

کامرانی در پایان بیان کرد: بتوانیم کاری کنیم که برای مردم مفید باشیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید