خبر فوری

تعمیر و مرمت آسیاب آبی فارغان آغاز شد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،عباس نوروزی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت:تعمیر و مرمت آسیاب آبی فارغان آغاز شد.

وی افزود: در این عملیات گچ‌های فرسوده تراشیده می‌شوند و دیواره‌های آسیاب با سنگ لاشه و ملات باتارد ترمیم و مرمت می‌شوند.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان با بیان اینکه اندود و روکش نمودن دیواره‌ها نیز از اقدامات عملیات مرمت است گفت:  همچنین بند کشی به نمای سنگ نیز در این  مرحله عملیات انجام می‌شود.

نوروزی گفت:آسیاب آبی فارغان مربوط به دوره قاجار است که در شهرستان حاجی آباد قرار دارد و در سال ۱۳۸۳ به شماره ۱۱۴۷۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید