2371 مقاله به دبیرخانه همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای ارسال شد

– اخبار استانها –

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمد‌جواد رنجکش ظهر امروز در هفتمین پیش همایش چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای که به همت بسیج اساتید خراسان‌رضوی در تالار دکتر شریعتی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز منِ معلم دانشگاه می‌توانم در امنیت کامل به تدریس بپردازم مرهون رشادت‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و کسانی هستیم که هنوز در مجموعه نیروهای مسلح بی‌ادعا خدمت می‌کنند.  

وی با اشاره به مناسبت نامگذاری 16 آذر به عنوان روز دانشجو افزود: موضوع شهادت آن سه دانشجو فقط بحث اعتراض به حضور مداخله‌جویانه رئیس کشوری که در کودتای سال 1332 نقش داشت، نیست بلکه بحث دفاع از هویت ایران و ایرانی و مقابله با استعمار، تحریم و استکبار است. 

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه تاریخ ایران از دیرباز با مقوله امنیت گره خورده است، گفت: دارا بودن منابع طبیعی و قرار گرفتن در چهارراه جهانی ویژگی‌هایی است که کمتر مملکتی در نظام بین‌الملل از آن برخوردار است و در این بین نقش نخبگان نیز در پیش بردن تامین و دفاع از امنیت ملی جایگاه برجسته‌ای دارد. 

همایش اتحاد اقوام در سایه انقلاب فرهنگی در رامیان برگزار می‌شودهمایش بزرگ خادم الشهدا خراسان‌رضوی توسط سپاه امام رضا(ع) برگزار می‌شودپنجمین همایش گره طلایی در قم برگزار می‌شود

رنجکش درباره تفاوت‌های چهارمین دوره همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای با دوره‌های قبل گفت: در این دوره همایش از تمام دانشگاه‌های کشور دعوت شده و دایره برگزاری آن از درون سازمانی به صورت آکادمیک تغییر یافت؛ در این راستا امسال 2371 مقاله در دبیرخانه پذیرش شده که رقم قابل توجهی برای یک همایش ملی است. 

وی ادامه داد: ما در دانشگاه فردوسی کمیته‌ای با حضور نهاد رهبری و سازمان بسیج اساتید برای این همایش تشکیل دادیم و اطلاع رسانی‌ها انجام شد که در نتیجه سهم دانشگاه فردوسی چندین برابر سه دوره قبل بود علاوه بر این گفته شده است که دوره بعد قرار است این همایش به صورت بین‌المللی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار شود که خبر بسیار خوبی است. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید