خبر فوری

نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری در هرمزگان برگزار می شود/لزوم اجرای طرح های غنی پژوهشی در حوزه های اقتصادی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر ایرج حیدری در جلسه کارگروه تخصصی آموزش ، پژوهش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان، عنوان کرد: پژوهش امری بسیار مهم و راهبردی است که در صورت کاربردی بودن می تواند در شناسایی ریشه یابی و حل بسیاری از مسائل و مشکلات مختلف جامعه موثر واقع گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به برگزاری نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری در استان، تصریح کرد: نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری ، ارتقاء جایگاه پژوهش و فناوری ، تشویق و ترغیب فناوران استان به تولید بیشتر علم و فناوری ، شناسایی و عرضه یافت های پژوهشی و فناوری استان و معرفی آنها در سطح استانی و ملی و برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران و ایجاد فضای تعاملی برای آشنایی فعالان عرصه های پژوهشی و فناوری با یکدیگر از بیست و چهارم تا سی ام آذرماه در شهر بندرعباس برگزار می شود.

حیدری خاطرنشان کرد: نواختن زنگ پژوهش در مدارس استان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان، برگزاری نشست های تخصصی و سمینارهای پژوهشی و علمی از جمله برنامه های دیگری است که همزمان با نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری در استان برگزار می شود.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش ، پژوهش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان با تاکید بر تمرکز طرح های پژوهشی بر چند موضوع شاخص، تصریح کرد: کارهای پژوهشی باید متمرکز بر روی چند طرح شاخص و اثر گذار باشد تا پس از عملیاتی شدن شاهد خروجی مناسبی از آنها باشیم و آثار اجرای این طرح ها در جامعه برای عموم نیز مشهود باشد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت انجام پژوهش های غنی و نو در حوزه اقتصادی، عنوان کرد: انجام طرح های پژوهشی غنی و پربار در حوزه های اقتصادی استان برای شناسایی ظرفیت ها و چالش ها پیش روی این حوزه جهت تسریع در دست یابی به اهداف مورد نظر با ارائه راهکار های علمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه کارگروه تخصصی آموزش ، پژوهش، فناوری و نوآوری استان روسای دانشگاه های استان شخصاً در جلسات برای تخاذ تصمیمات عملیاتی شرکت کنند.

حیدری عنوان کرد: با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری نوزدهمین جشنواره استانی پژوهش و فناوری تمامی مقدمات برگزاری باشکوه این هفته فراهم و تمامی دستگاه های اجرایی با دبیرخانه مرکزی برگزاری این همایش همکاری نزدیکی داشته باشند.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش ، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گفت: انجام طرح های پژوهشی به صورت کتابخانه ای دیگر اثر بخش نیست و این طرح ها باید با روش های نوین و به صورت کاربردی و توسط اهل فن به مرحله اجرا در آید تا شاهد خروجی مناسبی از آنها باشیم.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید