خبر فوری

جابجایی یک میلیون و 300 هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ "اله مراد عفیفی پور" با ارایه تازه ترین آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی هشت ماهه سال 97، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و 328 هزار و 702 TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: از مجموع 981 هزار و 546 TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، 242 هزار و 939 TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجمی بالغ بر 165 هزار و 341 TEU کانتینر طی هشت ماهه امسال از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

از جابجایی بالغ بر 249 هزار و 149 TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و 279 هزار و 652 TEU کانتینر وارداتی طی هشت ماه گذشته خبر داد.

وی در پایان  یاد آور شد : بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید