خبر فوری

دولت راه سختی در اجرای طرح تحول نظام سلامت دارد / خیرین سلامت به کمک دولت بیایند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علیرضا یزدانی ظهر امروز در همایش تجلیل از خیرین سلامت هرمزگان که در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار داشت: همه جامعه از دستاوردهای کار خیر بهره‌ می‌برند و حتی خیرین حوزه سلامت نیز روزی خودشان به بیمارستان و مراکز درمانی نیاز پیدا خواهند کرد.

وی بیان کرد: همگامی خیرین با دولت در شناخت نیازها و تامین آن به توفیقات جامعه می‌افزاید و موجب برداشتن باری از دوش مردم می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به این که دولت راه سختی در اجرای طرح تحول نظام سلامت و رایگان کردن نیازهای درمانی مردم در پیش دارد، گفت: با دو چالش اساسی یعنی منابع انسانی و تجهیزات فیزیکی در حوزه سلامت کشور مواجه هستیم و هر اقدامی از سوی خیرین برای رفع این نیازها می‌تواند کمک بزرگی به مردم باشد.

یزدانی خاطرنشان کرد: کاستی‌های چشمگیری در حوزه سلامت را شاهد هستیم که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری و فقدان منابع کافی برای تامین این نیازها بروز کرده است.

وی افزود: 570 بیمارستان از 900 بیمارستان کشور دولتی است و عمده این بیمارستان‌ها با مشکلات جدی به لحاظ فضا، کیفیت سازه و امکانات مواجه هستند و برای رفع اساسی نیازهای درمانی کشور به 100 هزار تخت جدید بیمارستانی نیاز داریم.

یزدانی تعداد کل تخت‌های بیمارستانی کشور را 96 هزار تختخواب عنوان کرد و گفت: بخش عمده‌ای از نیازهای بخش درمان کشور جز با کمک مردم و خیرین رفع نخواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی مجمع خیرین سلامت کشور ادامه داد: شرایط جدیدی بر دنیا حاکم است و پیشرفت علم موجب رشد دانش درمان بیماری‌ها شده و باید بتوانیم همگام با رشد زیرساخت‌های فیزیکی به رشد دانش در این زمینه نیز کمک کنیم.

وی برخورداری مردم کشورمان از خدمات مناسب درمانی و بهداشتی را حق آنان و یک وظیفه حاکمیتی دانست و گفت: مردم بزرگ‌ترین همراهان و یاوران خیرین سلامت در کشور هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید