خبر فوری

شناخت اندیشه های امام و مقام معظم رهبری یک ضرورت است

شناخت اندیشه های امام و مقام معظم رهبری یک ضرورت استبه گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی نظام فکری آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی در گستره فرهنگ که در تالار وحدت دانشگاه باهنر برگزار شد گفت: دانشگاه شهیدباهنر پیشگام در این حرکت شد که توفیقی برای استان کرمان است و بنده به عنوان یک کرمانی افتخار می کنم.

وی افزود: بحث نظریه ها دیدگاه‌های مقام معظم رهبری محدوده گسترده ای دارد هر موضوعی را که مورد کندوکاش قرار دهیم کتاب قطوری می‌شود چون بحث های بسیاری وجود دارد و در همه ابعاد نظرات بلندی دارند این نظریات دو ویژگی دارند ۱_ در واقع یک انتقاد استاد شاگردی دارد و ۲_ نظریات ایشان توحید محور است همه افکار ایشان توحید محور است

سردار سلیمانی بیان کرد: چهار موضوع را که در واقع مورد بحث قرار می دهیم ۱. معرفت دینی باید بدانیم چه معرفتی معرفت دینی و معرفتی معرفت غیردینی است و موضوع بسیار مهمی است ۲. مبحث معنویت در نظام اسلامی و نظام ها و دیگر ادیان که مورد توجه بسیاری است۳. جایگاه تربیت در نظام اسلامی است و ۴. فرهنگ اسلامی است اینکه چرا شناخت اندیشه های امام و مقام معظم رهبری برای جامعه مخصوصاً جامعه علمی ضرورت دارد ما درباره تمام موضوعات به منابع مادر باید استناد کنیم که این منابع نیازمند یک متخصص است که از یک گنج برداشت حقیقی را انجام دهند لذا ما برای تبیین نقشه راه نیازمند شناخت این اندیشه ها هستیم لذا اینکه این دانشگاه این کار را انجام داده است یکی از ضروریات جامعه اسلامی و نسل جوان ماست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد:  اگر این اندیشه ها به طور جدی تبیین نشود و مورد تحقیق و بررسی قرار نگیرد بحث تهاجم فرهنگی چه بر سر فرهنگ ملی و اسلامی ما می آورد ، راه مقابله تبیین دقیق این نظریه هاست تنها بانی که بر این نظریه های امام تاکید می کند مقام معظم رهبری است امام پایه گذار هستند این دو رهبر والا مقام مدیریت و رهبری را دو موضوع مجزا از هم نمی دانند و این دو موضوع در هم تنیده شده‌اند ولایت برای مدیریت ایجاد شده است ایشان عزت و قدرت و ثروت را توأم با معنویت می‌دانند.

همچنین در این همایش از سه کتاب با موضوع نظام فکری آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در گستره فرهنگ رونمایی شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید