خبر فوری

برگزاری طرح ایمن سازی کارکنان خدمات شهری در برابر هپاتیت B / واکسیناسیون 390 نیروی خدمات شهری قشم و درگهان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ عباس رنجبری با اعلام این خبر بیان داشت: این طرح با هدف افزایش ایمنی برای کارکنان خدمات شهری در حال انجام است زیرا همان طور که می دانیم پاکسازی محیط های شهری جزو مشاغل پرخطر به شمار می رود و احتمال آلوده شدن به میکروب ها، ویروس ها و عوامل عفونی در این شغل بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه پاکیزگی معابر عمومی و ارتقای سلامت شهر در گرو فعالیت این قشر زحمتکش جامعه است و مخاطرات فراوانی آنان را تهدید می کند، افزود:  یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی نظیر HIV  برگزاری دوره های آموزشی و در مورد بیماری هپاتیت B انجام واکسیناسیون است.

مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم با تقدیر از همکاری عبدالجواد کمالی، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در پیاده سازی طرح ایمن سازی کارکنان خدمات شهری در برابر هپاتیت B در شهرهای درگهان و قشم در سه مرحله، گفت: در مرحله اول 390 نیرو از کارکنان خدمات شهری واکسینه شدند.

به گفته رنجبری،  از این تعداد، 250 نیرو از کارکنان خدمات شهری قشم و 140 نیرو نیز جزو کارکنان خدمات شهری درگهان  بوده اند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در مشارکت و نظافت شهری توسط قشموندان عنوان کرد: اگر همه به اندازه سهم خود در پاکیزگی شهر تلاش نمایند، از صرف هزینه های زیاد برای پاکیزگی کم شده و احتمال آسیب به سلامت نیروهای خدمات شهری نیز کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم خاطر نشان کرد: اگر مردم به شیوه صحیحی مبادرت به بسته بندی زباله ها نمایند در زمان تخلیه با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد. نظافت شهری بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نیست.

رنجبری با ضروری دانستن نقش روابط عمومی و رسانه ها در فرهنگ سازی مسایل شهری و ضمن تقدیر از تلاش های این بخش، تصریح کرد: روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم و رسانه ها، نقش مهمی در فرهنگ سازی موضوعاتی نظیر اخلاق شهروندی، نظافت عمومی، حفظ منابع شهر و همکاری با برنامه های اجرایی دارند و سهم بی بدیلی در این راستا برعهده دارند.

مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از شهروندان خواست تا با گذاشتن زباله ها سر ساعت تعیین شده و به کار بستن نکات بهداشتی در داشتن شهری آراسته، پاکیزه و زیبا سهیم باشند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *