خبر فوری

واردات لارو ماهی فرانسوی به قشم

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،هرمز امیری مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت:بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه لارو ماهی پرورشی وارد جزیره قشم شد.
وی افزود:این لارو‌ها از گونه ماهی شانک است که از کشور فرانسه، وارد شد ه. اند.
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: لارو‌ها پس از کنترل و ارزیابی، برای انتقال به استخر‌های پرورش از گمرک ترخیص شدند.
هرمز امیری افزود: برای خرید و ورود این لارو‌ها صد هزار دلار هزینه شده است.
وی گفت: بچه ماهی‌های وارداتی به مدت ۴۸ تا ۶۰ روز در استخر‌های پرورشی نگهداری می‌شوند.
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با افزایش وزن بچه ماهی‌ها به پنج تا هفت گرم، به مزارع پرورش ماهی قشم، شهر‌های دیگر هرمزگان و استان‌های همجوار فرستاده می‌شوند.
این دومین محموله لارو ماهی است که برای پرورش وارد جزیره قشم می‌شود.
براساس سیاست‌های برنامه ششم توسعه، سالانه از مجموع ۲۰۰ هزار تُن پرورش ماهی در قفس کشور، ۸۴ هزار تُن در جزیره قشم پرورش می‌یابد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید