خبر فوری

یکهزار و ۸۰۰ کلاس درس تخریبی در هرمزگان وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مهندس ماشالله قاسمی در دیدار با احمد مرادی نماینده نومنتخب حوزه مرکزی هرمزگان، با تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: ۳۱۷ هزار دانش آموز در سه هزار و ۴۸۱ آموزشگاه و بیش از ۱۴ هزار کلاس درس در استان هرمزگان در حال تحصیل هستند.

وی به پروژه های در دست اجرا در حوزه نوسازی مدارس این استان اشاره کرد و افزود : اداره کل نوسازی مدارس استان ۱۶۶ پروژه در قالب ۸۱۱ کلاس درس بازیر بنای 170هزار متر مربع را در دست اجرا دارد که برای تکمیل این فضاها به ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به منابع دولتی مصوب در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: بیش از 173میلیارد تومان اعتبار(ملی و استانی ) در دولت یازدهم مصوب شد که از این میزان بیش از 100میلیارد تومان تخصیص یافت.

به گفته مهندس قاسمی؛ تعداد ۲۶۰ پروژه با بیش از هزار کلاس درس در دولت تدبیر و امید احداث و به دانش آموزان استان هرمزگان تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت در بخش خیری نیز ۱۳۶ پروژه با ۶۰۱ کلاس درس در استان اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: 59 پروژه نیز را بنیاد برکت و نهادهای دیگر با اعتباری بالغ بر 280میلیارد ریال به بهره برداری رسانده اند.

قاسمی پیش بینی کرد که در مهر ماه امسال نیز ۷۱ پروژه با اعتباری بالغ بر 420میلیارد تومان توسط نوسازی مدارس در هرمزگان را تحویل گردد.

مدیر کل نوسازی مدارس هرمزگان در ادامه به مشکلات و موانع موجود اشاره و تصریح کرد: 390 آموزشگاه در قالب 2 هزار و 900 کلاس درس 2 شیفته هستند، از طرفی احداث 54هزار واحد مسکن مهر در استان نیز می طلبد که یکهزار و 800 کلاس درس برای دانش آموزان این شهرک ها احداث شود.

مهندس قاسمی یاد آور شد: در زمان روی کار آمدنم در این اداره کل 2 هزار و 500 کلاس درس تخریبیدر استان وجود داشت که با اجرای طرح ها و برنامه های مختلف، این رقم به یکهزار و 800 کلاس درس رسیده است.

وی افزود: منابع خیری و اعتباراتی که بنیاد برکت در مناطق محروم گذاشته را به سمت مدارس تخریبی سوق دادیم و الحمدالله تاکنون نتیجه بخش بوده است، اما مدارس تخریبی کماکان دغدغه همه ماست که باید راهکاری عاجل اندیشیده شود .

احمد مرادی، نماینده نومنتخب مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مسئولیت مهمی در قبال فرزندان این مرزبوم بر عهده داریم و از این رو باید برای آینده هرمزگان فکر کنیم و با تلاش مضاعف شرایط را بهبود بخشیم، گفت: مشکل مدارس را به عنوان یک اولویت در چهارسال پیش رو دنبال خواهیم کرد و امیدوارم آینده بهتری برای مردم ترسیم شود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری شبستان (hbref.ir/Cv)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید