خبر فوری

آغاز طرح خدمات رایگان مراقبت های اولیه در هرمزگان

هرمزبان:همزمان با سراسر کشور از امروز ، طرح خدمات رایگان مراقبت های بهداشتی و درمانی اولیه و بیماری های غیرواگیر شهرهای حاشیه ای و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت در هرمزگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،رییس مرکز مدیرت شبکه بهداشت وزارت بهداشت در مراسم آغاز این طرح در بندرعباس گفت: این طرح با هدف ارتقاء شاخص های بهداشتی بیماری های واگیر دار و غیر واگیر درهمه حاشیه شهرها کشور مانند بندرعباس و میناب و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت اجرا می شود.
شهرهای قشم ، حاجی آباد ، بندرلنگه ، رودان و کیش از شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت در هرمزگان هستند.
کلانتری افزود: در این طرح بیش از هزار و 500 مرکز سلامت و پایگاه بهداشتی به 15 میلیون نفر از مردم کشور و در استان هرمزگان 48 مرکز سلامت و پایگاه بهداشتی به 400 هزار نفر از هرمزگانی ها خدمت رسانی میکنند.
وی با اشاره به اشتغالزایی 7 هزار نفری این طرح گفت: در پایگاه های بهداشتی کارشناسان و مراقبان سلامت و در مراکز سلامت علاوه بر کارشناسان و مراقبان سلامت یک پزشک نیز حضور دارد.
وی افزود: نیروی انسانی مورد نیاز برای مراقبت های اولیه سلامت حاشیه شهرها و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت با کمک بخش خصوصی تامین می شود.
رییس مرکز مدیرت شبکه بهداشت وزارت بهداشت گفت: از مهمترین مزیت های این طرح زیرپوشش قرار گرفتن بیماری هایی مانند ایدز و سل است که برای نخستین با در طرح تحول نظام سلامت ادغام شد.
کلانتری افزود: برای اجرای این طرح 800 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است .
شکاری رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به اجرای پزشک خانواده روستایی در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در برنامه های قبلی طرح تحول نظام سلامت گفت: اکنون تنها شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت باقی مانده اند که تا 3 ماه دیگر موظف هستیم همه شهر ها و روستاهای استان را از خدمات مراقبت های بهداشتی و درمانی اولیه برخوردار کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید