خبر فوری

اعزام هزارو ۲۰۰ دانش آموز به اردوی راهیان نور

احمد مهرانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، گفت: از نیمه مهر تا کنون هزارو دویست دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام شدند.
وی افزود: ازاین شمار ۵۰۰ نفر به اردوی راهیان نور دریایی خلیج فارس و ۷۰۰ نفر به اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت:قرار است تا پایان اسفند ۵ هزار دانش آموز هرمزگانی به اردوی راهیان نور اعزام شوند.
احمد مهرانی از این شمار ۲ هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور دریایی خلیج فارس و ۳ هزار نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در خوزستان اعزام می‌شوند.
وی گفت:در اردوی راهیان نور شهدای دریایی خلیج فارس  دانش آموزان از یادمان شهدا در جزیره هرمز، قلعه پرتقالی‌ها و مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در اردوی راهیان نور شهدای دریایی خلیج فارس روایتگری راویان دفاع مقدس از رشادت‌ها و ایثار رزمندگان، بیان احکام شرعی و پاسخ به سوالات، تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای جزیره هرمز، حضور در یادمان شهدای گمنام، حضور در قلعه پرتغالی‌ها و نحوه آزاد سازی جزیره هرمز از برنامه‌هایی است که در سفر یک روزه برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.
احمد مهرانی افزود:برگزاری حلقه‌های معرفتی، نمایش فیلم، پاسخ گویی به سوالات شرعی، آشنایی با اسلحه، و مسابقه بزرگ دلنوشته‌های ره آورد سرزمین نور از دیگر برنامه‌های اجرایی برای دانش آموزان در اردوی راهیاننوردریایی است.
وی گفت::دراردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب دانش آموزان از معراج شهدا در شرق کارون، هویزه، دهلاویه و شلمچه بازدید می‌کنند و با رشادت‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۱۷۰ دانش آموز به اردوی راهیان نور دریایی اعزام شدند.
احمد مهرانی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین اهداف اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور است.

اردوی راهیان نور دریایی از ۸ سال پیش تا کنون در مناطق دریایی جنوب کشور برگزار می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید