خبر فوری

تجمع کارگران آلومینیوم المهدی مقابل استانداری هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،یکی از کارگران معترض که در این تجمع اعتراضی حضور یافته، به ایلنا گفت: دلیل تجمع امروز کارگران مقابل ساختمان استانداری هرمزگان مشخص شدن وضعیت کارخانه وکارگران در جلسه امروز اعضای شورای تامین استان است.

به گفته وی اعضای شورای تامین استان از ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه (پانزدهم اردیبهشت ماه) با حضور نماینده سازمان خصوصی سازی، کارفرمای بخش خصوصی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ونمایندگان کارگری تشکیل جلسه داده‌اند اما تا این لحظه کارگرانی که خارج از ساختمان استانداری حاضر هستند از نتیجه جلسه وصحبتهای که در داخل ساختمان برای برسی وضعیت کارخانه وتکلیف کارگران می‌شود، بی‌خبرند.

او با اشاره به اینکه پیش از این نیز اعضای کمسیون کارگری استان جلساتی را پیرامون خواسته‌های صنفی کارگران آلومینیوم المهدی برگزار کرده بودند که در آن کارفرما مکلف به انجام تعهدات قانونی خود در قبال کارگران شده بود افزود: متاسفانه کارفرما در انجام مفاد مصوبات اعضای کمسیون کارگری بی‌تفاوت بود واین موضوع باعث شد تا کارگران طی روز‌های هفتم وهشتم ونهم اردیبهشت ماه در محوطه کارخانه تجمع کنند.

به گفته این کارگر، در مجتمع آلمینیوم المهدی حدود ۲۴۰۰ کارگر مشغول کارند، افزود: از زمان خصوصی سازی این واحد صنعتی و جابجایی کارفرما، کارگران احساس می‌کنند که مطالبات صنفی آنها چندان جدی گرفته نمی‌شود.

طبق اظهارات این کارگر کارفرما از بدو ورود در صدد حذف برخی از مزایای مربوط به حق افزایش تولید و پرداختی‌های ویژه اعیاد کارگران است که از بدو تاسیس این مجتمع به آنان پرداخت می‌شده است. علاوه بر آن احتمال اخراج تعداد زیادی از کارگران بخش خدماتی کارخانه برای جبران کمبود منابع مالی کارخانه قوت گرفته است.

منبع: ایلنا (hbref.ir/Jf)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید