خبر فوری

بی‌تفاوتی انسان را به سمت خودمحوری و خودپرستی می‌برد

سر مشاء تمام رذایل اخلاقی بی‌تفاوتی به مسائل پیرامون خوداست

شیخ علی ماهیگیر، امام‌ جمعه اهل سنت گردو سیریک در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، به استناد به بیان شیخ شیراز «سعدی» اشاره کرد و گفت: سعدی در یک مثال آورده که «فردی از خانقاه، سخن پیر طریقت خود را شکست و من از وی سؤال کردم که میان عابد و عالم چه فرق است. ایشان جواب داد آن‌ یک برون برد گلیم خویش را و این‌یک نجات دهد غریق را» در این مثال یکی که دائماً به مسائل عبادی خود می‌پردازد و دیگری شخصی است که می‌خواهد جامعه را نجات دهد و به محیط اطرافش بی قید نمی‌باشد.
امام‌ جمعه اهل سنت گردو سیریک اظهار کرد: انسان یک موجود مدنی، اجتماعی است که محتاج به آب‌و خاک و مخلوقات دیگر است بنابراین نمی‌تواند سرنوشت خود را از جامعه پیرامون خود جدا بداند، باید تلاش و تعامل در حفظ و نگهداری جامعه اطراف خود داشته باشد.
شیخ علی ماهیگیر با بیان اینکه در علوم جدید بی‌تفاوتی را نوعی بیماری معرفی کرده‌اند و پژوهشگران فراوانی در موضوع بی‌تفاوتی به‌صورت متمرکز کار کرده‌اند، افزود: بی‌تفاوتی انسان را به سمت خودمحوری و خودپرستی و ظلم نسبت به دیگران می‌برد.
وی افزود: انسان خودمحور بریده از جامعه نیست بلکه همه‌چیز را برای خود می‌خواهد و به محیط اطراف خود بی‌تفاوت است در نتیجه برایش تفاوتی ندارد چه بر سر دیگران می‌آید.
ماهیگیر بیان کرد: موضوعات فراوان سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، در اطراف ما وجود دارد که اگر به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم می‌تواند سر منشأ تمام رذایل اخلاقی باشد.
وی تصریح کرد: دلایل زیادی در پیرامون ما وجود دارد که در این بی‌تفاوتی دخیل هستند از جمله افزایش شهرنشینی و هضم خورده‌فرهنگ‌ها در یکدیگر و وجود فناوری‌های جدید همه این‌ها انسان را به سمت تنهایی کشانده است.
امام‌ جمعه اهل سنت گردو سیریک در پایان گفت: در دوره‌های مختلف تاریخی شاهد هم‌بستگی در زندگی فردی و جامعه بوده و هستیم در نتیجه فردی که در جامعه زندگی می‌کند نباید به سرنوشت دیگران بی‌رغبت باشد حتی اگر خود او نیز در رفاه نباشد.
انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید