خبر فوری

شرکت پوسکو – دوو کره جنوبی بندر پارسیان را احداث می‌کند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،بر اساس این تفاهم‌نامه که بین مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو و یونگ سانگ کیم (Youngsang Kim) رییس هیات مدیره شرکت «پوسکو- دیوو» کره‌جنوبی در حاشیه سفر رییس‌جمهوری کره به تهران امضا شد، بندر پارسیان در شهرستان پارسیان (استان هرمزگان) توسط این شرکت احداث می‌شود.

ارزش این تفاهمنامه 220 میلیون یورو و در قالب سرمایه‌گذاری خواهد بود که بر اساس آن، این شرکت تضمین می‌کند که منابع، دانش فنی و تکنولوژی مورد نیاز برای ساخت و توسعه بندر پارسیان را فراهم کند.

همچنین خدمات مهندسی، تامین تجهیزات، ساخت، نصب و بهره‌برداری برای احداث و توسعه بندر پارسیان بر عهده شرکت پوسکو – دوو خواهد بود.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ایمیدرو،‌ در محدوده‌ای افزون بر 9 هزار و 800 هکتار در غرب هرمزگان واقع شده که با توجه به نزدیکی به آب‌های آزاد و منابع انرژی، با هدف توسعه صنایع انرژی بر از جمله فولاد و پتروشیمی و صادرات این محصولات پایه‌گذاری شده است.

شرکت پوسکو- دوو از زیر مجموعه‌های شرکت پوسکو در کره‌جنوبی است که اکنون در سه بخش «کسب و کار و تجارت بین‌المللی»، «سازماندهی پروژه‌ها» و «توسعه منابع» در حوزه صنایع مختلف از جمله فولاد، فلزات، ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی، قطعات خودرو، لوازم الکترونیکی، منسوجات، الیاف، تولید و توسعه انرژی، راه آهن، بنادر، اکتشاف، استخراج موادمعدنی و منابع‌غذایی داخل و خارج فعالیت می‌کند و با بیش از 100 شرکت جهانی ارتباط دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید