خبر فوری

۱۰ محصول پارک فناوری هرمزگان به بازار معرفی می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی فتی با بیان اینکه بخش اعظم اقتصاد مقاومتی به فعالیت شرکت های دانش بنیان بر می گردد، خاطر نشان کرد، همگام با انتظارات از شرکت های دانش بنیان اعتبارات نیز به میزان افزایش نگاه بیشتر خواهد شد و این مستلزم حرکت بیش از پیش شماست.

وی به هدف گذاری امسال پارک علم و فناوری هرمزگان در تولید محصول دانش بنیان اضافه کرد، طبق این هدف گذاری ۱۰ محصول دانش بنیان جدید پس از تجاری سازی به بازار معرفی خواهد شد. پارک هرمزگان نیز حمایت لازم را در این زمینه خواهد داشت و تلاش می کند تا شرکت های دارای محصول بدون دغدغه اقدام به عرضه محصولات شان داشته باشند.

فتی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود در پارک علم و فناوری هرمزگان برای توسعه واحدهای فناور مستقر گفت: دفتر تجاری سازی نیز برای رفع دغدغه واحدها راه اندازی شد که انتظار داریم واحدهای فناور از این ظرفیت در راستای تجاری سازی محصولات شان استفاده کنند.

وی همچنین به دانش بنیان شدن واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد پارک علم و فناوری هرمزگان اشاره کرد و افزود: روند بررسی و ارزیابی شرکت ها جهت دانش بنیان شدن تسهیل شده و از این پس ارزیابی ها توسط کارگزار استانی که از سوی پارک هرمزگان حمایت شده صورت خواهد گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: پیش تر بدلیل حضور مقطعی کارگزار های شرکت های دانش بنیان از خارج استان زمان کافی برای ارزیابی شرکت های نبود به همین دلیل حق بسیاری از شرکت هایی که می بایست دانش بنیان می شدند تضعیع می شد که خوشبختانه با این مجوز روند بررسی ها بهتر خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد، شرکت هایی که می خواهند دانش بنیان شوند باید الزامات مطرح شده در قانون شرکت های دانش بنیان را داشته باشند و این مهم از الزامات دانش بنیان شدن است.

فتی، کمبود تجهیزات آزمایشگاهی را یکی از چالش های پارک علم و فناوری هرمزگان عنوان کرد و افزود: استفاده از امکانات آزمایشگاهی سایر ارگان های دولتی و دانشگاه ها یکی از راه های برون رفت از این مشکل است که نیازمند همکاری است.

وی همچنین با تاکید بر حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی گفت: شرکت در نمایشگاه ها یکی از فرصت هایی است که واحدهای فناور می توانند محصولات خود را به بازار معرفی و نسبت به فروش آن اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید