خبر فوری

نمایشگاه موزه عبرت در بندرعباس آماده بازدید شهروندان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، احمدی در این ارتباط بیان داشت: نمایشگاه شبیه‌سازی شده موزه عبرت ایران که از یکم اردیبهشت‌ماه در محل سالن مرحوم گرمساری بندرعباس پذیرای عموم است.

وی افزود: این نمایشگاه متشکل از بخش‌هایی مانند سالن نمایش فیلم، غرفه محصولات فرهنگی مربوطه و سالن اصلی شبیه‌سازی شده کمیته مشترک ضد خرابکاری در تهران، که اکنون به عنوان موزه عبرت ایران از آن نام برده می‌شود، در بندرعباس شبیه‌سازی شده است.

مدیر نمایشگاه موزه عبرت ایران در بندرعباس خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه گوشه‌ای از جنایات رژیم منحوس پهلوی به نمایش گذاشته شده و به بازدیدکنندگان یادآوری می‌کند که خون‌های زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی تقدیم شده و این انقلاب راحت و آسان به دست نیاورده‌ایم.

احمدی از استقبال گسترده گروه های مختلف از این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: یکی از بخش‌های اصلی این نمایشگاه که تا بیست اردیبهشت‌ماه دایر است، روایط حوادث و رخدادهای مربوط به زمان پیش از انقلاب است که توسط راویانی صورت می‌پذیرد که خودشان در زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری وقت، زندانی بوده و مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: آپولو، تخت شلاق، فرو بردن سر زندانی زیر آب تا مرز خفگی، کشیدن ناخن و فرو بردن سوزن زیر ناخن و گرم کردن آن با فندک از جمله شکنجه‌های انجام شده توسط شکنجه‌گران پهلوی بوده است.

گفتنی است، شکنجه‌گران پهلوی با سفر به آمریکا و اسرائیل حدود ۷۴ نمونه شکنجه را فرا گرفته و در ایران آنها را پیاده‌سازی می‌کردند.

اضافه می‌شود، این موزه تا بیستم اردیبهشت‌ماه جاری در محل«بلوار امام‌خمینی(ره)، سالن مرحوم گرمساری بندرعباس( روبروی شرکت آب منطقه‌ای و برق منطقه‌ای استان هرمزگان)» دایر بوده و پذیرای عموم مردم و همچنین گروه‌های اداری، نظامی و غیره می‌باشد که علاقمندان به تاریخ انقلاب اسلامی ایران می‌توانند جهت هماهنگی با شماره تلفن ۰۹۱۷۹۹۵۵۱۴۳ تماس حاصل نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر / نمایشگاه موزه عبرت ایران

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید