خبر فوری

حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا به شام درسیریک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،مصطفی کریمی زاده رییس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک گفت: به مناسبت آغاز ماه صفر آیین سنتی حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا به شهر شام در روستای پالور وگچینه شهرستان سیریک برگزار شد.

وی افزود: تعزیه خوانی و اجرای کاروان‌های نمادین تاثیر زیادی در نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در بین نسل جوان است.

 رییس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک هدف از راه‌اندازی این کاروان را زنده نگه داشتن قیام حضرت سیدالشهداء (ع) عنوان کرد و افزود: این حرکت فرهنگی و نمادین  بازگوکننده روایت ورود مظلومانه اسرای کربلا به شهر شام است.

 حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا تا شام از حدفاصل رروستای گچینه تا حسینیه چهارده معصوم (ع) با طی مسیر حدود ۲ کیلومتری در میان استقبال عزاداران حسینی برگزار شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید