خبر فوری

اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه تالاب آذینی سیریک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،عبدالله پرتابیان سرپرست فرمانداری شهرستان سیریک گفت:امسال چهارصد میلیون تومان برای توسعه خدمات گردشگری در تالاب بین المللی آذینی شهرستان سیریک اختصاص یافت.

وی افزود: این اعتبار برای ساخت اقامتگاه، سرویس‌های بهداشتی، آلاچیق، سایه بان و آبخوری هزینه می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سیریک گفت:در پنج سال گذشته بیش از شش میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای توسعه خدمات گردشگری این تالاب واگذار شده است.

تالاب آذینی شهرستان سیریک یکی از تالاب‌های بین المللی هرمزگان، و در کنوانسیون رامسر ثبت شده است.

این تالاب یک پهنه ماندابی گِلی، ماسه‌ای و بین جزر و مدی، با خور‌های بزرگ و کوچک است که از جنگل‌های حرا و چندل در حد فاصل دو رودخانه گز و هیوه پوشیده شده است.

این رویشگاه جنگلی به لحاظ تنوع اکولوژی و موقعیت جغرافیایی خاص، زیستگاه ارزشمند گونه‌های جانوری و گیاهی است.

این منطقه یکی از نواحی مهم تخم ریزی انواع آبزیان و محل زمستان گذرانی پرندگان در معرض خطر انقراض، همچون پلیکان پا خاکستری، حواصیل خاکستری، اگرت بزرگ و ساحلی، گیلانشاه ابرو سفید و گیلانشاه حنایی است.

تالاب بین المللی آذینی در ٣٥ کیلومتری شهر سیریک واقع شده و از شگفت انگیزترین تالاب‌های گرمسیری کشور محسوب می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید