خبر فوری

آمار جديد مسمومان و فوتی‌های مشروبات الكلی + جزئيات

آمار جديد مسمومان و فوتي هاي مشروبات الكلي + جزئياتبه گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مشروبات الکلی عقل انسان را به مرور زمان رو به کهولت می‌برد به علاوه با مصرف الکل، مصرف غذاهای کالری زا کاهش می‌یابد، بدن از چندین ماده مغذی خالی می‌شود.    وقتی الکل مصرف می‌شود چربی‌ها نمی‌سوزند بلکه در کبد ذخیره و یا وارد خون می‌شود، در نتیجه چربی‌های بالقوه زیان آور در دستگاه گردش خون افزایش می‌یابد یا احتمال آسیب کبدی وجود دارد.   مصرف الکل می‌تواند موجب بالا رفتن فشار خون، وارد شدن آسیب به عضلات قلب و سیروز و هپاتیت کبدی شود.   الکل می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهان، حلق و مری را افزایش دهد و باعث آسیب زدن به دیواره معده و روده شود. آسیب وارده به معده و روده می‌تواند در نهایت موجب تضعیف جذب قدرت مواد مغذی توسط بدن شود.   با توجه به گزارش هرمزبان به نقل از ‌های  اعلام شده  وزارت بهداشت مبنی بر آمار مسمومیت با الکل متانول در برخی استان‌های کشور مانند البرز، خراسان شمالی، هرمزگان متاسفانه تعدادی از هموطنان  مسموم و فوت شده اند.

پیر حسین کولیوند رئیس پدافند غیر عامل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عوارض این مسمومیت بیان کرد: علائم مسمومیت در برخی مواقع با تاخیر بروز می‌کند که این علائمی مانند کوری، نارسایی حاد کلیه، کما و در نهایت مرگ را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: گزارش تجمیعی مسمومیت با الکل در استان‌های البرز، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان از ۱ لغایت ۷ مهر نشان می‌دهد تا کنون ۳۰۲ نفر آمار کل مسمومان و فوتی این حادثه بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۷ نفر که به تفکیک استان‌ها در هرمزگان ۱۶ نفر، خراسان شمالی ۴ نفر، البرز ۴ نفر و کهگیلویه و بویراحمد ۳ برآورد شده است، دچار مرگ مغزی شده اند.

خالدی بیان کرد: هم اکنون ۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۴۶ نفر درمان و ترخیص شده‌اند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید